سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدار معاون وزیر خارجه آفریقای جنوبی با دبیر ستاد حقوق بشر

ابراهیم ابراهیم معاون وزیر خارجه آفریقای جنوبی که در رأس هیأتی در تهران به سر می‌برد با محمدجواد لاریجانی دبیرستاد حقوق بشر کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، "محمدجواد لاريجاني" با ابراهیم ابراهیم معاون وزیر خارجه آفریقای جنوبی که در رأس هیأتی در تهران به سر می‌برد دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، دو طرف درباره راه‌های گسترش همکاری‌های حقوق بشری و قضایی دوجانبه، مسائل منطقه‌ای و موضوعات بین‌المللی تبادل نظر و گفتگو کردند.

ابراهیم که کشورش ریاست دوره‌ای گروه بریکس( برزیل - روسیه - هند- چین و آفریقای جنوبی) را برعهده دارد و در رأس هیأتی به منظور شرکت در کمیته مشترک سیاسی ایران و آفریقای جنوبی به تهران آمده است.

وي ضمن تاکید بر لزوم گسترش روابط دوجانبه ایران و آفریقای جنوبی و استقبال از پیشنهاد تشکیل کمیته دو جانبه حقوق بشری گفت: ایران و آفریقای جنوبی زمنیه‌های همکاری مشترک فراوانی ازجمله در مسائل حقوق بشری و قضایی دارند که در سایه تعامل و درک متقابل امکان توسعه آنها فراهم است.

لاریجانی نیز با تاکید براینکه حقوق بشر برای ایران موضوعی مهم است، اظهارداشت: همکاری‌های دوجانبه حقوق بشری ایران و آفریقای جنوبی می‌تواند محور خوبی برای همکاری‌های موثر در جنبش غیرمتعهدها باشد.

دبير ستاد حقوق بشر خاطرنشان كرد: با همكاري‌هاي دوجانبه ايران و آفريقاي جنوبي می‌توان در برابر سوء استفاده آمریکا و برخی از دولت‌های اروپایی همپیمان آن از موضوع حقوق بشر، سیاسی کردن آن و نیز اعمال سیاست دوگانه در برخورد با موضوعات حقوق بشری جلوگیری بعمل آورد و در مباحث حقوق بشری فضایی بوجود آورد که در آن فرهنگ‌ها اجازه ظهور و بروز بیابند.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.