سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام/

داشتن نوجوانانی سالم مستلزم همکاری والدین و معلمان است

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان ایلام گفت: رویکرد پیشگیرانه نیازمند ارائه خدمات مشاوره‌ای است و باید از این طریق نسبت به مصون سازی دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی اقدام شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،ایرج طاهری ، اظهار کرد: اولویت برنامه‌های آموزش و پرورش استان سلامت روانی، ‌اجتماعی و معنوی دانش آموزان است، چرا که مهم‌ترین سرمایه‌های انسانی جامعه ما دانش آموزان هستند و برای سلامت روانی، اجتماعی و معنوی این قشر تاثیرگذار باید تلاش جدی شود.

وی با بیان اینکه مدارس و مراکز آموزشی با محوریت دانش آموزان، معلمان و اولیاء مهم‌ترین نقش را در برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد ایفا می‌کنند، تصریح کرد:دانش‌آموز باید در مقابل فشار گروه دوستان در دبیرستان مهارت ابراز وجود و مخالفت را پیدا کند، چرا که مدارس مهم‌ترین پایگاه برای آموزش این مهارت‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه با ارا‌ئه خدمات مشاوره‌ای در مدارس باید نسبت به مصون سازی دانش‌آموزان در برابر این بلای خانمان‌سوز اقدام شود، تصریح کرد: رویکرد پیشگیرانه نیازمند ارائه خدمات مشاوره‌ای است و باید از این طریق نسبت به مصون سازی دانش‌آموزان اقدام شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش وپرورش استان ایلام تقویت باورهای دینی را از مهم‌ترین عوامل مصونیت بخش در بر‌ابر برابر آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد و روابط سوء اخلاقی دانست و تصریح کرد: محورهای تربیت دانش آموزان یعنی خانواده و مدرسه باید هماهنگ با هم در راه این امر مهم تلاش کنند.

طاهری هویت‌یابی و خودباوری، رفتار اجتماعی متعادل با دوستان مناسب،‌ شجاعت در برابر آسیب‌ها، پرهیز از رفتار خشونت آمیز، اعمال اصل محبت از سوی اولیاء، فعال بودن نقش پدر در تربیت، احساس مسئولیت و اهتمام در زمینه‌های اجتماعی را از اهرم‌های اساسی برای پیشگیریی از اعتیاد نوجوانان نام برد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان ایلام ‌ارتباط موثر با والدین و انسجام خانوادگی، رهایی از استرس، اضطراب و خشم،‌ تقویت پایه‌های تحصیلی، ‌تقویت اعتماد به نفس و داشتن قدرت نقادی، تفکر سالم و دوری از خود شیفتگی را از دیگر راهکارهای لازم برای داشتن نوجوانانی سالم و مصون از آسیب‌های اجتماعی دانست و ابراز امیدواری کرد: با همکاری متقابل والدین و کادر آموزشی و پرورشی مدارس شاهد پرورش نوجوانانی شایسته باشیم که بتوانند آینده خود و جامعه را به بهترین وجه رقم بزنند.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: مشاوره ، نوجوانان ، والدین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.