سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احياي دوباره نگراني هاي امنيتي در دل آمريکايي ها

کارشناس شبکه فرانس دو گفت انفجارهاي بوستون بارديگر ترس را در دل مردم آمريکا احيا کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلويزيون فرانسه ؛ ماريز بورگو خبرنگار اعزامي شبکه فرانس دو  به بوستون گفت  در حال حاضر شمار  تلفات انفجارهاي بوستون به سه کشته از جمله يک کودک هشت ساله مي رسد. اما شمار زيادي از افراد در اين دو انفجار زخمي شده اند که حال برخي ها بسيار وخيم است. بيمارستان از نقص عضو افراد زيادي گزارش داده اند. 

اين خبرنگار يادآوري کرد روز دوشنبه در بوستون روز تعطيل بود و ماراتن آن به مناسب روز ميهن پرستي برگزار شد. آيا عوامل سوءقصد اين حملات را به سبب اين تاريخ انتخاب کرده بودند؟ در هر صورت عامل يا عاملان به خوبي مي دانستند که اين روزي شلوغ خواهد بود. هنوز هيچ گروهي مسئوليت انفجارها را برعهده نگرفته است. پليس در جستجوي مردي است که کلاه و پيراهن مشکي به تن داشت و شاهدان او را در حال عبور از موانع امنيتي مشاهده کرده اند.  همچنين پليس از يک دستگاه آپارتمان نزديک مرکز بوستون بازرسي کرد.

ماريز بورگو درباره جو حاکم بر بوستون نيز  گفت پليس محوطه نزديک محل انفجارها را در محاصره کامل درآورده و احساس مي شود قانون منع آمد و شد بر اين شهر حکمفرما است. هنگام ورود خبرنگاران به هتلها، ماموران به بازرسي چمدانهاي آنان پرداختند. 

اتين لنارت کارشناس سياسي شبکه فرانس دو  نيز در اين باره گفت  باراک اوباما در چنين وضعي نبايد کوچکترين ضعفي از خود نشان دهد. از سال دو هزار و يازده و سوءقصدهاي يازدهم سپتامبر اين نخستين سوءقصد در خاک آمريکا به شمار مي رود. ده سال پس از يازدهم سپتامبر آمريکاييها به تدريج زندگي عادي را از سرگرفته بودند و شوک ناشي از آن را فراموش کرده بودند. پس از حذف اسامه بن لادن احساس امنيت نسبي نيز برقرار شده بود. اين سوءقصد بوستون دوباره خاطرات تلخ را زنده کرده است.  مهمترين پرسشي که اکنون مطرح شده اين است که چگونه به رغم ميلياردها دلار پولي که دولت آمريکا هر سال براي امنيت داخلي اش هزينه مي کند  ، تروريستها توانسته اند اين انفجارها را انجام دهند.

اتين لنارت يادآوري کرد ماراتن بوستون قديمي ترين ماراتن جهان است که هر سال هزاران نفر از سراسر جهان را جذب مي کند. عامل يا عاملان سوءقصد در نظر داشته اند بيشترين ميزان تلفات را برجا بگذارند و بارديگر ترس را در دل آمريکاييها زنده کنند. اکنون بايد ديد آيا سوءقصدها کار تروريستهاي محلي در آمريکا بوده است يا اينکه کار گروهي سازماندهي شده با انگيزه هاي بين المللي بوده است.

                                    آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.       
برچسب ها: امریکا ، نگرانی ، احیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.