سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شجاعت زهرا (س) در زلالی آبهای "خاتون دریاها"

کامران شرفشاهی به زودی کتابی تحت عنوان "خاتون دریاها" در وصف بزرگی و شجاعت حضرت زهرا (س) را به چاپ خواهد رساند.

کامران شرفشاهی شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران گفت: کتابی به عنوان "بانوی آیینه ها" با موضوع سیمای حضرت زهرا (س) که در حال حاضر چاپ اول آن به اتمام ر سیده است از استقبال خوبی برخوردار شده است.
وی ادامه داد: این کتاب مجموعه اشعار در قالب های گوناگون شامل 220 صفحه است.
شرفشاهی در رابطه با اثر دیگرش افزود: کتاب دیگری تحت عنوان "خاتون دریاها" دربرگیرنده اشعار خودم در وصف حضرت زهرا (س) قالبهای مختلف غزل، رباعی، دوبیتی، مثنوی، ترانه ونو سرودها است.
این شاعر کشورمان اضافه کرد: این کتاب شامل 104 صفحه و تمامی مراحل نگارش آن انجام شده و از سوی انتشارات تجلی مهر به چاپ خواهد رسید.
شرفشاهی در رابطه با نقاط پررنگ زندگی حضرت زهرا (س) اشاره کرد: یکی از رویکردهای مورد توجه در رابطه با آن حضرت در جامعه، قبر ناشناخته ایشان است که البته به نظر من باید بیشتر از این موضوع به قدر و منزلت این حضرت توجه داشته باشیم.
وی در رابطه با همین موضوع ادامه داد: جامعه ما بیش از هر چیز نیازمند شناخت فضایل سیره و شخصیت اخلاقی این بانوی بزرگوار است که همچنان برای ما ناشناخته مانده و نسل جوان ما بیش از هر قشر دیگرنیازمند چنین شناخت و الگویی است تا در این مسیر به طور ثابت قدم به زندگی شان ادامه دهند.
وی با اشاره به اتفاقات زندگی حضرت زهرا (س) و الگوگذاری آن در زندگی بشری افزود: ما در مسیر زندگی حضرت زهرا  (س) شاهد سه دوره تاریخی هستیم.
شرفشاهی ادامه داد: دوره نخست که پیش از پیروزی اسلام و پیش از فتح مکه است و حضور ثابت قدم ایشان را در جهاد علیه شرک برای نصرت اسلام مشاهده می کنیم.
وی در همین راستا افزود: در دوره دوم که شاهد پیروزی مسلمانان و تسلیم دشمنان هستیم، حضرت زهرا (س) بدون اینکه سهم بیشتری از دیگر مسلمانان برای خودش قائل باشد با تلاش و از خودگذشتگی بیشتر به عنوان یک بانوی آگاه مسلمان دیده میشود که این نشانی از معنویت است.
وی با اشاره به دوره سوم از زندگی ایشان تصریح کرد: دوره سوم از زندگی این حضرت پس از رحلت پیامبر (ص) است که شاهد این بانوی بزرگوار در عرصه مبارزه با سوء استفاده های افراد فرصت طلب در جامعه که به دنبال به انحراف کشیدن دستاوردهای جامعه اسلامی هستند است.
شرفشاهی در پایان اضافه کرد: مطالعه این دوره در زندگی حضرت زهرا (س) به لحاظ سیره و گفتار ایشان دستمایه ومضمون آثار ادبی قرار می گیرند و بیانگر اخلاص، صفا و از خود گذشتگی این حضرت است و پیامی مثبت در عرصه جامعه خواهد داشت./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.