سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر دادگستری:

حضور در انتخابات بیانگر بصیرت و پشتیبانی از سیاست‌های جمهوری اسلامی است

وزیر دادگستری‌، حضور مردم در انتخابات را بیانگر بصیرت، ولایت‌پذیری و پشتیبانی از سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران دانست.

 
به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، "سیدمرتضی بختیاری" با حضور در جلسه شورای قضایی استان سمنان و استماع گزارش رییس کل دادگستری و مدیران دستگاه‌های تابعه قوه قضاییه در استان سمنان، تلاش و خدمتگزاری در عرصه‌های مختلف را حق مردم ایران دانست.
 
وی با بیان این‌که «حضور مردم در انتخابات پیش‌رو بیانگر بصیرت، ولایت‌پذیری و پشتیبانی از سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران خواهد بود»، ادامه داد: امیدواریم با محوریت قانون و با همت و انسجام بیش از پیش به سمت انتخابات پیش رفته و بر اساس منویات مقام معظم رهبری حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی به وجود آوریم.
 
وی با یادآوری هزینه‌هایی که فتنه 88 به کشور وارد کرد، گفت: مطمئنا به حرمت خون‌های مطهر شهدا، فتنه‌های انقلاب از بین می‌رود؛ بنابراین این افراد هستند که باید در امتحانات سربلند و پیروز بیرون بیایند.
 
وزیر دادگستری با اشاره به ایام شهادت جانسوز حضرت صدیقه کبری(س)‌ و صفات معنوی و بصیرت ایشان، دستیابی به برخی روحیات معنوی و اخلاقی را اکتسابی دانست و افزود: جامعه می‌تواند با تلاش و همت فراوان به این صفات متعالی دست یابد.
 
وی با اشاره به گزارش اعضای شورای قضایی استان سمنان در مورد پیگیری ساخت و اتمام پروژه‌های ساختمان دادسرا و شوراهای حل اختلاف مهدیشهر، زندان دامغان و سمنان، سالن‌های تشریح در پزشکی قانونی شاهرود، دامغان و گرمسار و طرح آن در جلسه هیات دولت که در استان سمنان برگزار شد، قول مساعد داد.
 
احمد سیاوش‌پور رییس شورای قضایی استان سمنان نیز در ابتدای این جلسه با ارائه گزارشی از توفیقات دستگاه قضایی، استان سمنان را استانی امن دانست و افزود: تعداد جرائم خشن در استان بسیار محدود بوده و برخی جرائم مانند مواد مخدر، سرقت‌های خرد و تصادفات جاده‌ای از لحاظ فراوانی وقوع جرم در استان اولویت دارند.
 
وی تصریح کرد: دستگاه قضایی، انتظامی و امنیتی و دستگاه اجرایی استان با تعامل مناسب تمام تلاش خود را در جهت پیشگیری از وقوع جرائم بکار گرفته و حساسیت لازم نیز در این خصوص وجود دارد.
 
رییس کل دادگستری استان سمنان، تعداد پرونده‌های وارد شده به سیستم قضایی را در سال گذشته، نزدیک به 97 هزار پرونده اعلام کرد و گفت: با تلاش کارکنان قضایی و اداری موفق به رسیدگی به بیش از 100 هزار پرونده شده‌ایم که بر این اساس بخشی از موجودی سال‌های گذشته نیز مورد رسیدگی قرار گرفته است.
 
وی همچنین با اعلام کاهش موجودی شعب تجدید نظر در استان سمنان، گفت: این رقم از3000 پرونده به 270 پرونده کاهش یافته که در سایر حوزه‌های قضایی و شعب استان نیز با نظارت و پیگیری‌های مستمر، اطاله دادرسی به صورت ضابطه‌مندی کاهش یافته است.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.