سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اقتصاد آمريکا همچنان روبه افول

کاهش بي سابقه خرده فروشي در ماه مارس، نگراني ها را درباره چشم انداز رشد اقتصادي آمريکا در نيمه نخست امسال به شدت افزايش داده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نفل از ديلي تلگراف، بر اساس گزارش وزارت بازرگاني آمريکا ميزان خرده فروشي در اين کشور در ماه گذشته چهار دهم درصد کاهش داشته است.

 تحليلگران معتقدند کاهش ميزان خرده فروشي در اين کشور بيانگر اين است، افزايش ماليات ها و هچنين افزايش قيمت بنزين خانواده هاي آمريکايي را وادار کرده است در هزينه هاي خود صرفه جويي کنند.

اقتصاددانان آمريکايي استدلال مي کنند ارزيابي ها از ميزان خرده فروشي و نيز داده ها درباره اشتغال در ماه مارس نشان مي دهد اقتصاد آمريکا پويايي خود را از دست داده است.

در ماه مارس ميزان فروش بنزين و مسالح ساختماني دو دهم درصد کاهش داشت. داده هاي هفته گذشته نيز نشان مي دهد در ماه گذشته ميزان اشتغالزايي کاهش بسيار چشمگيري داشت به نحوي که پيشرفت هاي گذشته در بازار کار و اقتصاد را متوقف کرده است.

از سوي ديگر باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا نيز براي جبران کردن کاهش 85 ميليارد دلاري در هزينه هاي دولت که در ماه گذشته به مرحله اجرا درآمد، بودجه اي پيشنهاد کرد که در آن کاهش هزينه هاي دولت پيش بيني شده است. کاخ سفيد اعلام کرده است همه اين اقدامات مي تواند به کاهش کسري بودجه از پنج و سه دهم درصد توليد ناخالص ملي در امسال به دو و هشت دهم درصد در سال 2016 کمک خواهد کرد و نيز در مدت يک دهه کسري بودجه اين کشور را تا يک تريليون و هشتصد ميليارد دلار کاهش خواهد داد.

برچسب ها: کاهش ، آمریکا ، خرده فروشی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.