سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيش از پنج هزار معدن فعال در كشور وجود دارد

معاون معادن و صنايع معدني وزارت صنعت، معدن و تجارت از فعال بودن پنج هزار و 60 معدن در كشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ وجيه الله جعفري گفت: در مجموع در كشور هفت هزار و 56 معدن مختلف وجود دارد كه دو هزار معدن غيرفعال و يا در حال تجهيز هستند.
وي اظهار داشت: ذخاير برخي از اين دو هزار معدن كشور نيز به اتمام رسيده كه كاري نمي‌شود كرد و دليل غيرفعال بودن برخي از آن‌ها نيز كاهش توان فني است كه براي ارتقاي توان فني به آنها فرصت‌داده مي‌شود و اگر مشكل حل نشد معدن از آنها بازپس‌گيري مي‌شود.
معاون معادن و صنايع معدني ادامه داد: دو هزار و 500 ميليارد ريال از محل كمك‌هاي فني و اعتباري براي تامين ماشين‌آلات و افزايش توان فني اين گونه معدن‌ها مصوب شده است.
جعفري فعاليت و سرمايه گذاري گسترده در بخش معدن و صنايع معدني كشور را از راه‌هاي مناسب براي اشتغال‌زايي عنوان و تصريح كرد: هم اكنون بيش از 700 هزار نفر در معدن‌ها و صنايع معدني در كشور اشتغال دارند.
وي زنجيره توليدي معدن‌ها را بسيار مهم دانست و گفت: از اين تعداد اشتغال 115 هزار نفر به صورت مستقيم در معدن‌ها شاغل اند و بقيه در صنايع معدني اشتغال دارند.
معاون معادن و صنايع معدني  با اشاره به مراحل قانوني استفاده از معدن، افزود: ابتدا براي معدن روانه اكتشاف، گواهي كشف و سپس پروانه بهره‌برداري صادر مي‌شود.
وي گفت: در زمينه صدور گواهي كشف در كشور سالانه رشدي 10 درصدي و بيش از اكتشاف داريم./س
برچسب ها: معادن ، صنایع ، تجارت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.