سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام رسایی از اتهامات مربوط به هفته‌نامه 9 دی تبرئه شد

هیات منصفه دادگاه ویژه روحانیت حجت‌الاسلام رسايي را از اتهامات نشريه 9دي تبرئه كرد.

"حجت‌الاسلام حميد رسايي" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران در ارتباط با رسيدگي به اتهاماتش در پرونده نشريه 9دي، اظهار داشت: دادگاه ويژه روحانيت با راي هيات منصفه پس از بررسي شكايت مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) با حضور حميد انصاري و چند شاکی خصوصی، من را از اتهامات وارده تبرئه كرد.

وي از اعتراض خود نسبت به پرونده اين‌ چنين ياد كرد: چرا تاكنون اهانت‌هايي كه به امام خميني(ره) صورت گرفته، آقاي انصاري در دادگاه  حضور نداشته اما نشريه 9 دي كه از امام(ره) دفاع كرده و از حضور "باند منتظري" پرده برداشته شكايت كرده‌اند.

اين نماينده مردم تهران درباره شکایت هیات نظارت بر مطبوعات از برخی مطالب انتقادی در " 9دی"در خصوص توقیف این هفته‌نامه در سال 91، تصريح كرد: سوء‌تفاهمي براي هيات نظارت ايجاد شده بود كه نماینده حقوقی دبیرخانه هیات با توجه به گذشت زمان، از این موضوع با توضیحات ارائه شده، از ادامه پیگیری شکایت انصراف داد.

حجت‌الاسلام رسایی افزود: در پایان جلسه نماینده دادستان اعلام کرده بود شکایت هیات نظارت، جنبه عمومی داشته و بايد از اين منظر  نیز مورد بررسی قرار گیرد که در این زمینه نیز پس از ارائه دفاعیه، " 9دی" به اتفاق آرا تبرئه شد.

وي درباره شکایات تعدای از شکات خصوصی از نشریه "9 دی" گفت: شكاياتي توسط حسين مظفر، علي‌اكبر جوانفكر و شيخ قدرت عليخاني انجام گرفته بود كه با مذاکراتی که با شکات خصوصی صورت گرفت، آنها از توضیحات من قانع شده و از شکایت خود صرف‌نظر کردند.

حجت‌الاسلام رسایی اظهار داشت: تنها شکایت حسين مظفر باقی مانده بود که در دادگاه مورد رسیدگی قرار گرفت که در نهایت هیات منصفه «9 دی» را مجرم دانست اما آن را مستحق تخفیف دانست به دليل اينكه اين نشريه اين شكايت را پذيرفته و به جبران و اصلاحيه ان پرداخته بود.

مدير مسئول نشريه 9 دي در پايان خاطرنشان كرد: اين راي توسط هيات نظارت اعلام شده و هنوز به من ابلاغ نشده است.

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.