سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گیلان/

حمل نخستین محموله تجاری از بندر آستارا به جمهوری آذربایجان

کشتی نیلوفر آبی، نخستین محموله تجاری را از مبدأ بندر آستارا به مقصد جمهوری آذربایجان حمل کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران محمد صادق کاوه، مدیرعامل شرکت خدمات بندری و دریانوردی کاوه ، با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: پس از افتتاح رسمی بندر چند منظوره آستارا و تخلیه و بارگیری نمادین چندین کشتی حامل کانتینر و خودرو، نخستین محموله تجاری، توسط کشتی نیلوفر آبی، از این بندر به مقصد «هوسان» جمهوری آذربایجان ارسال شد.

وی ادامه داد: این کشتی که قابلیت حمل یک هزار تن کالا را دارد، 760 تن کربنات کلسیم را که توسط 37 دستگاه تریلی از شهرک صنعتی ساوه به این بندر منتقل شده بود به مقصد مورد نظر منتقل کرد.

محمد صادق کاوه اظهار کرد: محموله مورد نظر متعلق به شرکت بازرگانی «ولی‌زاده» است که در شهرستان مرزی آستارا فعالیت می‌کند.

وی تأکید کرد: این بندر قابلیت ارائه خدمات به همه شرکت‌های بازرگانی را دارد و در همین راستا از همه متقاضیان به فعالیت بازرگانی با استفاده از حمل و نقل دریایی استقبال می‌کند.

مدیر شرکت خدمات دریایی و بندری کاوه ایجاد سریع منطقه ویژه اقتصادی و تجاری آستارا را از الزامات منطقه دانست و تصریح کرد: در راستای توسعه همه جانبه، باید احداث راه‌آهن قزوین - رشت - آستارا، آزاد راه آستارا به اردبیل و اتصال راه‌آهن غرب کشور به اردبیل و آستارا در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: با توجه به قابلیت‌های موجود استان گیلان و شهرستان آستارا طرح منطقه آزاد تجاری آستارا سوددهی بالایی را عاید کشور می‌کند که نمی‌توان به سادگی از کنار آن بگذریم.

 فاز اول بندر چند منظوره آستارا با سرمایه گذاری 220 میلیارد ریالی شرکت کاوه و 180 میلیارد ریالی سازمان بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، طی مراسمی ویژه 20 فروردین 1392 با حضور محمدرضا رحیمی، معاون اول رییس جمهور، علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی و جمع کثیری از مسوولین کشوری و استانی به بهره‌برداری رسید.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: گیلان ، بندر ، آستارا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.