سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمک سر سفره را از برنامه غذایی کودکان حذف کنید

یک متخصص تغذیه گفت: نمک اضافه شده به غذا در هنگام طبخ باعث طعم دار شدن آن می شود و اضافه نمک در سر سفره به غذای کودکان یا گذاشتن آن در سفره احتمال ابتلا به پرفشاری خون را افزایش می دهد.

دکتر پروین میر میران، فوق تخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: به جهت پیشگیری کودکان از بیماری پرفشاری خون در جوانی یا میانسالی باید نمک در سفره را از برنامه غذایی جمع شود.

وی افزود: نمک اضافه شده به غذا در هنگام طبخ باعث مزه دار شدن غذا می شود و نمکی که به سفره آورده می شود و دوباره به غذا اضافه می شود، احتمال ابتلا به پرفشاری خون را افزایش می دهد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عنوان داشت: کودکان را نباید به اضافه کردن نمک دوباره به غذا عادت داد و لزومی ندارد روی غذای بچه ها حتما نمک اضافه شود زیرا ب مرور زمان مزاج کودکان به کم نمکی عادت می کند.

میر میران دومین توصیه به والدین جهت پیشگیری کودکان از بیماری پرفشاری خون را این گونه تصریح کرد: والدین نباید بچه ها را به مصرف مداوم فست فودها عادت بدهند زیرا فست فودها بیش از حد استاندارد جهانی دارای نمک هستند.

وی ادامه داد: فست فودها به جهت ماندگاری طولانی و خوشمزه بودن حاوی مقدار زیادی نمک و نگهدارنده ها هستند و مصرف مداوم آنها به همه افراد به ویژه کودکان توصیه نمی شود.

میر میران گفت: در مطالعه قند و لیپید تهران که دارای چند مرحله است در مرحله سوم نشان داده شده که 9 درصد کودکان و نوجوانان تهرانی مبتلا به پرفشاری خون هستند و این نتایج خوبی برای سلامتی آینده نوجوانان نیست چراکه در جوانی و میانسالی مبتلا به بیماری پرفشاری خون و بیماریهای قلبی و عروقی خواهند شد./ع2

برچسب ها: غذا ، نمک ، تغذیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.