سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فشارخون، تغذیه سالم و امنیت غذایی

خوردن سبزیجات فشارخون را کم می کند

یک متخصص تغذیه گفت: رژیم غذایی مناسب و کاهش وزن مناسب ترین درمان برای کاهش فشارخون است.

فاطمه بلالی، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار علمي  باشگاه خبرنگاران گفت: با اشاره به روز فشارخون، تغذیه سالم و امنیت غذایی افزود: تغذیه انسان با فشارخون ارتباط مستقیم دارد و مصرف غذاهای پرنمک و رژیم غذایی نامناسب به دلیل افزایش سطح NA خون بر فشارخون موثر است.
 
وی با اشاره به ممنوعیت مصرف ادویه های نمک دار برای فشارخونی ها ادامه داد: همچنین سس و رب گوجه فرنگی، خردل، ماهی دودی، خیارشور، سوسیس کالباس، همینطور غذاهای کنسرو شده، چیپس و پفک برای فشارخونی ها ممنوع است.
 
سیب زمینی در کاهش فشارخون موثر است
 

این کارشناس تغذیه در ادامه با اشاره به غذاهایی که فشارخون را کاهش می دهد، گفت: از آنجا دریافت پتاسیم فشارخون پتاسیم فشارخون را کاهش می دهد، بنابراین غذاهایی که منبع غنی پتاسیم هستند به عنوان مثال پرتقال، موز، سیب زمینی کبابی، لبنیات کم چرب و سبزیجات در کاهش فشارخون تاثیرگذار هستند.
 
بلالی با تاکید بر اینکه آب گریپ فروت متابولیسم داروهای کاهش فشارخون را در روده کاهش می دهد و می تواند تا 24 ساعت بعد نیز بردار و اثر بگذارد، افزود: به بیمارانی که از دارو استفاده نمی کنند توصیه میشود به دلیل داشتن پتاسیم این میوه را مصرف کنند.
 
وی در پایان با اشاره به اینکه پتاسیم باید به اندازه مصرف شود اظهار داشت: میزان پتاسیم برای یک انسان سالم و بدون بیماری های خاص 47 گرم بوده و میوه، سبزیجات، آلو، اسفناج، سیب زمینی، موز، خرما بهترین منابع پتاسیم هستند که مصرف زیاد پتاسیم منجر به هایپرکالمن شده و بار کلیوی را زیاد کرده و مشکلات زیادی را به وجود می آورد./ع2
برچسب ها: سبزی ، فشار ، خون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.