سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اميريان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نشاط سياسي اهتمام بيشتر مسئولان دانشگاه‌ها را مي‌طلبد

دبيرکل سابق دفتر تحکيم وحدت گفت: برخي مسئولان دانشگاه‌ها اجراي قوانين در دانشگاه را تحت‌الشعاع سليقه‌هاي شخصي قرار داده و از اجراي قوانين جلوگيري مي‌کنند.

مهدي اميريان دبيرکل سابق دفتر تحکيم وحدت در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران درباره بي‌پاسخ ماندن درخواست صدور مجوز انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان برخي دانشگاه‌ها از سوي وزارت علوم، گفت: برخي مسئولان دانشگاه‌ها اجراي قوانين در دانشگاه را تحت‌الشعاع سليقه‌هاي شخصي قرار داده و از اجراي قوانين جلوگيري مي‌کنند.

وي با بيان اينکه آيين‌نامه تشكل‌هاي اسلامي دانشگاهيان مصوب شوراي عالي انقلاب فرهنگي وظايف مسئولان و تشکل‌ها را در فعاليت‌هاي سياسي به صورت کاملا شفاف بيان کرده است، تصريح کرد: مسئولان بهتر است به جاي اينکه به دنبال تدوين آيين‌نامه‌هاي غيرضروري و بعضا غيرقانوني باشند، توان خود را بر حسن اجراي آيين‌نامه‌هاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي معطوف کنند.

دبيرکل سابق دفتر تحکيم وحدت خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده كه برنامه‌هاي سياسي فرهنگي در دانشگاه‌ها چنانچه از سوي مسئولان آن از بالا به پائین و دستوري باشد با  كمترين استقبال از سوي دانشجويان مواجه مي‌شود و اين امر بر نشاط فضاي دانشگاه‌ها و به تبع آن فضاي عمومي جامعه اثري منفي خواهد گذاشت و با ايجاد فضاي نشاط سياسي در آستانه انتخابات در تعارض خواهد بود.

گفتني است، دانشگاه‌های علم و صنعت تهران، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه اراک، دانشگاه‌های جندی‌شاپور و چمران اهواز و دانشگاه‌های بجنورد و فسا از جمله مراکز آموزشی هستند که طی دو سال گذشته درخواست صدور مجوز تاسیس انجمن‌های اسلامی دانشجویان از سوی آن ها مطرح شده است.

همچنين طبق آئین‌نامه تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان، مصوب چهارصد و چهل و هشتمین جلسه مورخ ۹ شهریور هزار و سیصد هفتاد و هشت، هیات نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاه، وظیفه اعلام موافقت اصولی، صدور پروانه فعالیت برای تشکل‌های اسلامی، بررسی اساسنامه و بررسی صلاحیت اعضای هیات موسس تشکل‌های اسلامی هر دانشگاهی را بر عهده دارد.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.