سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورزش ،تغذیه سالم و وزن مطلوب کلیدهای اصلی دوری از فشار خون بالا

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ورزش تغذیه سالم و وزن مطلوب را کلیدهای اصلی دوری از فشار خون بالا ذکر کرد .

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا در شیراز، دکتر محمد هادی ایمانیه با اشاره به اینکه 35 درصد از دانش آموزان دچار اضافه وزن و یا چاقی هستند، افزود: این آمار وحشتناک است و باید به شیوه های گوناگون به دانش آموزان آموزش های لازم را ارایه کرد تا این مشکل سلامت خود را رفع نمایند .

وی اظهار داشت : ورزش، تغذیه سالم و رعایت وزن مطلوب، سلامت دانش آموزان که آینده سازان کشور هستند را تا اندازه زیادی تضمین می کند .

دکتر ایمانیه گفت : متاسفانه در حال حاضر دانش آموزان برای رفت و برگشت به مدرسه هم از سرویس و یا وسایل نقلیه استفاده می کنند در حالیکه باید بدانند که پیاده روی سلامتی آنها را در پی دارد .

وی تصریح کرد : دانش آموزان برای ورزش نباید بدنبال امکانات خاصی باشند بلکه با پیاده روی و کوه پیمایی هم می توان با هزینه ای اندک به سلامت دست یافت .

دکتر ایمانیه با تشویق دانش آموزان به کم کردن وزن در صورت داشتن اضافه وزن گفت : بیش از 95 درصد از چاقی و اضافه وزن ها با ورزش و تغذیه صحیح رفع می شود .

وی گفت : امروزه بیشتر دانش آموزان از مواد غذایی ناسالم مانند شیرینی ، آجیل، پفک و فست فودها استفاده می کنند که باید این شیوه تغذیه را اصلاح کرد .

دکتر ایمانیه بیان کرد : بازگشت فرهنگ سنتی تغذیه و استفاده از غذاهای سنتی یکی از روش هایی است که باید برای رسیدن به سلامت در نظر گرفت . /ح
برچسب ها: ورزش ، تغذیه ، فشارخون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.