سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل کانون در نخستین نشست رسمی سال 1392:

صدای کانون رسا و سیمایش درخشان است

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از موفقیت‌های سال گذشته کانون در سطح ایران و جهان تمجید کرد و صدای کانون را رسا و سیمایش را در عرصه‌ی هنر و ادب کشور درخشان توصیف کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سید صادق رضایی در جمع نزدیک به 600 نفر از معاونان، مدیران و کارکنان ستادی کانون به تشریح این موفقیت‌ها پرداخت و تاکید کرد که عملکرد حال حاضر با سه سال قبل از خود مقایسه می‌شد اما از این پس باید این عملکرد را با 3 سال گذشته‌ی خودمان مقایسه کنیم.
وی موفقیت‌های کانون در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی را غرورآفرین و حاصل لطف خدا و همت جمعی کارکنان کانون دانست و خاطر نشان کرد که هم‌چنان مراکز فرهنگی هنری کانون در سراسر کشور قبله‌ی کانون محسوب می‌شوند و سیاست حمایت از این مراکز ادامه می‌یابد حتی اگر مدیریتی در کانون فعالیتی انجام دهد که نتیجه‌ی آن به مراکز (باواسطه و بی‌واسطه) نرسد از فعالیت‌های آن بخش صرف‌نظر خواهیم کرد.
رضایی در این آیین که صبح روز 17 فروردین در مرکز آفرینش‌های فرهنگی، هنری کانون برپا شده بود، گفت که حرکت در مسیر این موفقیت‌ها ادامه پیدا خواهد کرد و تلاش می‌کنیم که ضعف‌ها و کاستی‌ها را نیز جبران کنیم.
وی در این زمینه به اهمیت توجه بیشتر به هنرمندان کانونی و غیر کانونی اشاره کرد و گفت: باید از تمامی توان هنرمندان ایرانی استفاده کنیم و قدر آن‌ها را به خوبی بشناسیم ادامه‌ی اجرای طرح‌هایی مانند رمان نوجوان امروز و کتاب‌های خودمان در همین مسیر است و نتیجه‌ی توجه به انسان‌های بزرگ اقبال عمومی مخاطبان کودک و نوجوان به این آثار و کسب موفقیت آن‌ها در جشنواره‌ها است.
توجه بیشتر به مباحث نظری، اجرای جشنواره‌های رضوی، تلاش برای انتشار دست کم 10 عنوان از مجموعه شعر نوجوان امروز تا تابستان امسال، انتشار نمایشنامه برای نوجوانان، گسترش هم‌کاری‌ها با نهادها و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی هم‌سو با فعالیت‌های کانون، توجه به انتشار کتاب‌های علمی و تخصصی مرتبط با موضوع جشنواره‌ها و برنامه‌های کانون، تاکید بر اهمیت جذب و پایدار سازی دست‌کم 50 درصد از مخاطبان مراکز فرهنگی کانون تا سن 16 سالگی، گسترش فعالیت‌های اقتصادی کانون و لزوم شرکت پرشور در انتخابات ریاست جمهوری با توجه به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی از دیگر مباحثی بود که در این آیین توسط مدیرعامل مطرح شد.
رضایی در عین حال بر توجه بیشتر به مسایل رفاهی و معیشتی کارکنان کانون نیز تاکید کرد و گفت: بودجه‌های کانون به عنوان یک شرکت دولتی در سال جاری تنها 7 درصد افزایش داشته است و دولت تنها یک سوم از بودجه‌های ما را تامین می‌کند به همین دلیل لازم است که مساله‌ی صرفه‌جویی در امکانات و ملزومات اداری مورد توجه همه‌ی کارکنان قرار بگیرد در عین حال تلاش خواهیم کرد که در حد امکان وضعیت رفاهی همکاران را بهبود ببخشیم و بر اساس مصوبه دولت 25 درصد به حقوق کارکنان اضافه خواهد شد.
مدیرعامل کانون بار دیگر یادآور شد که باید حضور نویسندگان و هنرمندان عرصه‌ی کودک در استان ها و دیدار آن ها با مخاطبان افزایش یابد و این معیاری برای سنجش عملکرد مدیران استان‌ها خواهد بود.
رضایی همچنین به فعالیت‌های مرکز پژوهش و ترویج قصه‌های ایرانی نیز اشاره کرد و گفت متاسفانه از سوی مجامع بین‌المللی تنها 600 عنوان قصه‌ی ایرانی به ثبت رسیده است در حالی که در یک روستای ایران می‌توان دست کم یک هزار قصه جمع‌آوری کرد. فعالیت‌های این مرکز در این زمینه بعدها به مایه‌ی فخر مردم ایران تبدیل و عرصه‌ی فرهنگ و ادب کشور به این تلاش‌های کانون واقف خواهد شد.
در این نشست دو نماهنگ شامل فعالیت‌های کانون در مناطق زلزله‌زده خراسان جنوبی و نماهنگ موفقیت‌های کانون - که توسط مدیریت روابط عمومی و امور بین‌الملل تهیه شده بود - به نمایش گذاشته شد./ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.