سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایان مهلت قانونی اجباری شدن نصب ایربگ/چالش بر سر راه نصب 2 ایربگ

در شرایطی که مهلت قانونی نصب 2 ایربگ بر خودروهای داخلی از ابتدای سال 92 پایان یافته است اما در تولید برخی از محصولات مشکلاتی برای اجرای کامل این استاندارد وجود دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،بحث اجباری شدن نصب 2 ایربگ از مدت ها پیش در سازمان ملی استاندارد و پلیس راهنمایی و رانندگی مطرح شده اما مهلت قانونی تعیین شده برای اجرای کامل این استاندارد چندین بار به دلایلی همچون محدودیت های بین المللی خودروسازان برای تامین قطعات به تاخیر افتاده است.

بر همین اساس اوایل سال گذشته مقرر شده بود نصب ایربگ بر روی تمامی خودروهای تولید داخلی از ابتدای مهرماه سال 91 اجباری شود که بر اساس رایزنی‌های صورت گرفته و برخی موانع از جمله مشکلات واردات و کمبود تولید داخلی، این موضوع به ابتدای سال 92 موکول شد.

اما حدود سه ماه پیش دو شرکت ایران خودرو و پارس خودرو در نامه‌ای به سازمان ملی استاندارد ایران خواستار تولید تندر ۹۰ با یک کیسه هوا شدند و علت این امر را عدم امکان تامین این قطعه به مقدار کافی عنوان کردند و به این ترتیب با حذف یک ایربگ از خودروی تندر ۹۰ این محصول در اواخر سال گذشته با یک کیسه هوا تولید شد. 

بر اساس این گزارش،در مقابل این درخواست، حدود یک ماه پیش مسوولان سازمان ملی استاندارد از ارسال نامه ای به خودروسازان مبنی بر ضرورت تجهیز محصولات سواری به دو کیسه هوا از ابتدای سال ۹۲ خبر دادند و بر همین اساس معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران ، عنوان کرد که از ابتدای سال 92 تمام سواری‌های داخلی باید با دو کیسه هوا تولید شوند و نیروی انتظامی می‌تواند شماره‌گذاری سواری‌های تک ایربگه را متوقف کند. 

همچنین رئیس سازمان ملی استاندارد ایران نیز در این خصوص تاکید کرد: نصب ایربگ بر روی تمامی خودورها از ابتدای سال جاری اجباری است و بر این اساس، پلیس از شماره‌گذاری خودروهای بدون ایربگ خودداری خواهد کرد.

 برزگری ادامه داد: مطابق با اعلام قبلی، نصب ایربگ بر روی تمامی خودروهای تولید داخلی از ابتدای سال جاری اجباری شده است و یک الزام برای خودروسازان به شمار می‌رود.

رییس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی نیز از شماره‌گذاری خودروهای بدون ایربگ جلوگیری خواهد کرد تصریح کرد: موضوع اجباری شدن نصب ایربگ بر روی تمامی خودروها از مدتها قبل به خودروسازان اعلام شده بود و هیچ بهانه‌ای از سوی آنها پذیرفته شده نیست./عب
برچسب ها: ایربگ ، نصب ، تولید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.