سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای دوازده طرح مهرماندگار در شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، میزان اعتباربرای اجرای دوازده طرح مهرماندگار را هزارو چهارصد میلیارد ریال و سی میلیون دلار عنوان کرد.

حمید بورد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، از اجرای دوازده طرح مهرماندگار در شرکت ملی نفتخیز جنوب خبرداد و گفت: از این تعداد چهار طرح به بهره برداری رسیده و چهار پروژه نیز آماده افتتاح است و مابقی پروژه ها تا پایان دولت دهم به بهره برداری خواهند رسید.

وی میزان اعتباربرای اجرای این طرحها هزارو چهارصد میلیارد ریال و سی میلیون دلار عنوان کرد.

بورد همچنین از افزایش 500 هزار بشکه نفت به تولیدات این شرکت اشاره کرد و افزود: در صورت تامین منابع مالی می توانیم برنامه های خود را محقق کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ادامه داد: چند پروژه تزریق گاز در دست اقدام است که به طور نمونه در میدان نرگسی از دو هفته پیش تزریق گاز شروع شده و چهار هزار بشکه به تولید نفت این مخزن افزوده است.

بورد تصریح کرد: تولید صیانتی و افزایش ضریب برداشت یکی از راهبردهای مناطق نفتخیز جنوب است و با بهره مندی از توانمندی کارشناسان ایرانی مخازن مدیریت شده و برای افزایش تولید آنها برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است.

بورد گفت: طرح توسعه مخزن مسجدسلیمان ویژگی های خاصی دارد که پیش بینی های لازم برای عملیاتی کردن کامل مخزن انجام شده و به زودی طرح توسعه کامل این مخزن نهایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب درباره تامین خوراک واحد های پتروشیمی در منطقه ویژه اختصاصی ماهشهر اظهار داشت: این شرکت به تمام تعهدهای خود عمل کرده و آمارها حاکی از آن است که ٨٤ درصد از گاز مایع مورد نیاز پتروشیمی بندر امام را تامین کرده و آماده همکاری با سایر مجتمع های پتروشیمی در استان خوزستان هستیم.

وی ادامه داد: مناطق نفت خیز جنوب پنچ کارخانه ان جی ال در دست ساخت دارد و آمادگی کامل داریم تا با مجتمع های پتروشیمی برای ساخت مشترک این کارخانه ها همکاری کنیم و نمونه آن احداث یک واحد ان جی ال با مشارکت پتروشیمی بندر امام است که قرارداد آن چندی پیش نهایی شد.

بورد با بیان این که این شزکت به طور متوسط روزانه ٨٠ میلیون مترمکعب گاز تولید می کند، گفت: حدود ٩٠ درصد از گازهای همراه در مناطق نفت خیز جنوب جمع آوری می شود که ارزش افزوده بالایی داشته و از سوختن این گازها نیز جلوگیری می کند.

وی ادامه داد: با تولیدی شدن فازهای پارس جنوبی و افزایش تامین گاز مورد نیاز کشور، مناطق نفت خیز جنوب نیز می تواند حجم گاز تزریقی به میدان های نفتی را افزایش دهد که پیامد آن افزایش تولید خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تصریح کرد: چهار پروژه تزریق گاز بی بی حکیمه گچساران لب سفید نرگسی به عنوان پروژه های شاخص تزریق گاز در مناطق نفت خیز جنوب وجود دارد.

بورد گفت: سال جاری تولید پایدار و جبران برخی عقب ماندگی ها اولویت کاری مناطق نفت خیز جنوب خواهد بود و ما تعهد می دهیم که تولید سه میلیون بشکه نفت را محقق سازیم و برای تحقق این برنامه حدود ٥ میلیارد دلار سرمایه گذاری مورد نیاز است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، خاطر نشان کرد: سالانه باید حدود ٣٥٠ هزار بشکه افزایش ظرفیت بدهیم، زیرا میدان ها و مخازن نفتی ما در مناطق نفت خیز جنوب در نیمه دوم عمر خود قرار دارد و باید با استفاده از روش های مختلف، ضمن جبران کاهش طبیعی تولید، پایداری تولید را محقق کنیم.
برچسب ها: نفت خیز ، مناطق ، جنوب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.