به گزارش
باشگاه خبرنگاران، «منوچهر متکی» پس از تماشای این انیمیشن گفت: کسی از من برای دیدن این فیلم دعوت نکرده بود، من با علاقه شخصی خودم به تماشای این اثر نشستم زیرا امروز شاهد هستیم که روزنهای از امید در عرصه سینما باز شده و این که 250 نفر چند سال تلاش کردهاند تا در راه ساخت انیمیشن گامی بلند بردارند، قابل تقدیر است.
وی افزود: من کنجکاو بودم که بدانم نخستین انیمیشن ایرانی به چه شکلی روی پرده رفته است. این انیمیشن هرچند به داستان مستحکم و مشخصی تکیه نزده بود، اما مجموعهای از طنزهای اجتماعی بود که پیشتر مشابه آن را ندیده بودم.
متکی اظهار داشت: بهتر بود سازندگان این انیمیشن میتوانستند با چهرههای سیاسی هم مزاح کنند. تهران 1500 تقریبا با هر موضوعی جز مقامهای شهری و سیاسی شوخی کرد. این در حالی است که آینده و تهران سال 1500 را شهردار و شورای شهر میسازند، اما از آنها هیچ اثری در این انیمیشن نیست، گویی آن که شهر خودش خود به خود رشد کرده و یا روباتها در سازندگی آن نقش داشتهاند، این یک ضعف است که باید بپذیریم.
وی تصریح کرد: با این حال اکنون که ثابت شد ایران میتواند جزو کشورهای تولیدکننده انیمیشنهای سهبعدی باشد، نباید این پیشرفت را متوقف کرد و با بیتوجهی و بیمهری به فراموشی سپرد، البته باید توجه داشت که روند ایجاد شده بازگشت پذیر نیست.
وی گفت: امیدوارم استقبال مخاطبان از این فیلم در حدی باشد که سرمایهگذاران به ادامه این مسیر نو تشویق شوند و انیمیشنهای بعدی در آینده به چهرههای معروف نیز اتکا نکرده و شاهد پیدایش شخصیتهای جدید کارتونی موفق باشیم.
متکی بعد از تماشای این فیلم در تریای باز سینما آزادی با «محمدرضا ابوالحسنی»، تهیهکننده این انیمیشن دیدار و درباره این فیلم با وی گفت و گو کرد./ی2