سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی‌های اخیر نشان می دهد؛

15 تا 20 درصد مرگ و میر کودکان مربوط به عفونت های تنفسی است

بررسی های مربوط به سالهای اخیر در کشورهای مختلف جهان نشان می دهد که حدود 15 تا 20 درصد مرگ و میر کودکان مربوط به عفونت‌های تنفسی تحتانی است.

احمد سراوانی‌، استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: اغلب موارد مرگ و میر کودکان، متعلق به کشورهای آفریقایی است و پس از آن برخی کشورهای آسیایی، شیوع بالایی از مرگ و میر کودکان را دارند.

وی با بیان اینکه اوضاع و شرایط اقتصادی و اجتماعی می‌تواند تاثیر قابل ملاحظه ای بر مرگ و میر کودکان بگذارد، اظهار داشت: متاسفانه در کشورهای آفریقایی، برخی از کشورهای جنوب شرق آسیا و شرق مدیترانه، اوضاع اقتصادی و اجتماعی نگران کننده است و این شرایط بر سلامتی افراد جامعه به ویژه بر روی کودکان تاثیرات منفی گذاشته است.

سروانی‌ گفت: در برخی از مناطق جهان بیماری‌ها و عوامل عفونی، همچنان به عنوان عامل اصلی مرگ و میر شناخته می‌شوند و سالانه میلیون‌ها نفر بر اثر این بیماری‌ها جان خود را از دست می دهند.

وی افزود: بیماری‌ها و عفونت های دستگاه تنفسی، بیماری‌های اسهالی، عوامل و شرایط نامساعد هنگام زایمان، مالاریا و برخی دیگر از بیماری‌های عفونی، به عنوان عوامل مهم مرگ و میر کودکان به ویژه کودکان کمتر از پنج سال محسوب می شوند.

سروانی‌ تاکید کرد: بررسی های مربوط به سالهای اخیر در کشورهای مختلف جهان نشان می دهد که حدود 15 تا 20 درصد موارد مرگ و میر کودکان مربوط به عفونت های دستگاه تنفسی تحتانی است.

وی یادآور شد: اگر چه میزان مرگ و‌ میر کودکان ناشی از عفونت ها و بیماری‌های تنفسی در کشورهای مختلف جهان تا حدودی با هم متفاوت است، اما این بیماری‌ها در چند دهه اخیر به عنوان یکی از سه عامل اصلی مرگ کودکان در جهان مطرح بوده‌اند./ح

برچسب ها: عفونت ، ریه ، کودکان ، تنفس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.