سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون پژوهشي دانشگاه علامه:

بازگشت به فرهنگ ايراني و اسلامي از ضروريات است

سبک زندگي در کشور ما نياز به اصلاحات بسياري دارد و در اين بين بازگشت به فرهنگ ايراني اسلامي از ضروريات است.

فريبرزدرتاج، معاون پژوهشي دانشگاه علامه طباطبايي در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: متاسفانه فاصله گرفتن از ريشه هاي ايراني و همچنين جذابيت هاي موجود درکشورهاي غربي باعث شده کشور ما دچار از خود بيگانگي شود.

وي افزود: سيک زندگي در کشور ما نياز به اصلاحاتي همچون تغيير در برنامه هاي روزمره فرهنگ رانندگي و همچنين وضعيت اقتصادي دارد. همچنين بازگشت به فرهنگ ايراني اسلامي از ضروريات است.

درتاج با اشاره به نيازمند بودن نظام آموزشي کشور به تغييرات و بازي سازي ها گفت: ساختار طرح هاي آموزشي در کشور به شدت نيازمند تغيير و اصلاح است و اين روند بايد در دستور کار قرار گيرد.

وي در بيان مشکلات سبک زندگي در ايران پرداخت و اظهار داشت: تمدن ما تمدني بود که علم به اروپا صادر مي کرد و امروز متاسفانه کشور ما در حوزه واردات قرار گرفته خصوصا در حوزه علوم انساني تمام اطلاعات ما وارداتي بوده و همچنين در حوزه روان شناسي 95 درصد يافته خارجي است.

معاون پژوهشي دانشگاه علامه با اشاره به بازنگري و نهادينه کردن سرفصل ها تصريح کرد: طرح بازنگري سرفصل ها حدود 2 سال به طول انجاميد و تقريبا بيش از 200 نفر از اساتيد درگير اين طرح بوده اند و همچنين ترويج رشته هاي دانشگاهي در راستاي آن قرار گرفته است.

وي در پايان خاطر نشان کرد: 95 درصد بازنگري طرح ها اصلاح شده و همچنين اين برنامه در سال آينده در سراسر کشور به اجرا خواهد آمد./ح          
برچسب ها: فرهنگ ، اسلام ، آموزش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.