سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

والدين آسان عبور نكنند

محبت در گرو برخي از اتفاقات ساده است

انجام برخي از كارها در قبال رفتار با فرزندان ارتباط ها را قوي وكانون محبت را گرم و مستحكم خواهد نمود واين والدين هستند كه اين رشته را محكم مي كنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، انجام بعضي از نكات بسيار باريك وظريف كه گاهي اوقات ازديدمان پنهان مي ماند و به ظاهر مهم وتأثير گذار جلوه نمي كند مي تواند معجزه كند و عامل وسامان يك ارتباط باشد ، عبور از مسائل ساده و پيش پا افتاده البته به ضعم درونيات فردي ما در برخي از موارد ناجي زندگي و روابط انساني اي خواهد بود كه رنگ و بوي نشاط و تازگي خود را از دست داده است . كاظم بازافكن روانشناس و محقق در مسائل خانواده در اين خصوص گفت : رشته مهر و محبت ميان والدين وفرزندان با عشق و ابراز آن محكم خواهد شد اين عشق مي تواند رنگ ولعاب خيلي از رفتارهايي باشد كه سليقه نبوده ودلخواه نيست بلكه بايد گفت كه جداً وقطعاً وظيفه بوده وحضورش بسيار ضروري مي نمايد. 
وي با اشاره به اينكه برخي در انجام مسئوليتهايشان در قبال فرزندان سليقه اي وكاملاً انتخابي عمل مي كنند افزود: در برخي از مواقع وقتي با پدر ومادر يك كودك ، يك نوجوان گفتگو مي كنيم واز نيازهاي فرزندش مي گوييم و دريافت آنها را از جانبشان براي كودك خواستار مي شويم با جوابي غير قابل پذيرش روبرو شده وانجام اين وظايف را از سوي آنان با لفظ ؛ اين سليقه همسايه يا اقوام است ومن نمي پذيرم مواجهه مي گرديم.
 اين روانشناس ادامه داد :‌ آزاد گذاردن كودك در تجربه برخي از دلخواههاي معقول ، مشاركت دادن او در انجام يك كار ، جلب توجه درست و تماس چشمي در گفتگو با كودك ،همچنين به همراه بردن او مثلاً‌ درخريد خانه ، فاكتورهايي است كه بخشي از مهر ومحبت وعاطفه را ميان والدين و فرزندان برقراز خواهد كرد.
 بازافكن خاطرنشان كرد : هميشه با انعطاف و احترام به كودك وشخصيت اومفهوم نسبي بودن امور، درموارد مختلف وجهت گيري هاي آن را به آموخته تا مسائل رادرك نمايد وفرق بودن ونبودن وارزش معناي آن را در زندگي تان برايش روشن وقابل فهم گردانيد .
يادمان باشد كه رشته محبت ميان والدين وفرزندان در اثر اعمال توجه به آنان ومسائل محكم مي شود كه راحت از كنارشان گذشته ايم كه در اين صورت بايد با تلاش مضاعف سمتشان برگرديم زنده كردن و زنده ماندنشان در ارتباطهايي كه محبت عامل بقاي آن است./ز
برچسب ها: محبت ، کودک ، والدین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.