سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه‌هایی که به بازار صادراتی می‌رسد

ویژگی یک کشور صادراتی؛ تعریف و مشخص کردن مشخصات و ویژگی‌های کالای صادراتی قبل از تولید محصول است.

به گزارش سرويس اقتصادی باشگاه خبرنگاران، البته فرآیندهای پیش از تولید، نقش اساسی در صادرات دارد. به عبارت دیگر، اگر کالایی را تولید کنیم سپس به فکر صادرات آن باشیم، نتیجه مطلوبی را به دست نخواهیم آورد، اما اگر پیش از تولید، بازار صادراتی آن را هم تعریف کنیم و براساس خواسته مشتری و بازار هدف دست به تولید کالا بزنیم، صادراتی به مراتب موفق‌تر خواهیم داشت.

از سوی دیگر، درخصوص ویژگی‌های یک کشور صادراتی چند پرسش را می‌توان مطرح کرد: اول این که مزیت‌های رقابتی بازار هدف چیست؟ محصول تولید شده در کدام یک از کانال‌های توزیع عرضه می‌شود؟ و در نهایت این که با کدام برنامه تبلیغاتی می‌توان در بازار هدف پیش رفت؟ پاسخ به همه این پرسش‌ها را هم راهبرد بنگاه تولیدی در بازار می‌تواند تعیین ‌کند.
نکته دیگر این که یک بنگاه و کشور صادراتی باید توجه کند که دیگر رقبا چگونه از عنصر کیفیت یا قیمت یا هر دو این موارد بهره می‌گیرند، یعنی گام مهم ‌در تولید یک محصول این است که بررسی‌های لازم درخصوص بازار آن صورت گیرد و بدانیم که چه محصولی را برای چه بازاری‌، با چه قیمت و شرایطی تولید کرده تا با راهبرد و استراتژی مشخص کار خود را آغاز کنیم.
در این میان، بررسی مشخصات مولدهای تولید در اقتصاد در حال فعالیت هم باید در اولویت قرار گیرد، چون با شناسایی این ویژگی‌ها می‌توانیم تولید و بازار هدف خود را سامان‌دهی کنیم.
صاحب ایده یا کارآفرین قبل از آغاز فعالیت خود باید به این موضوع فکر کند و تصمیم بگیرد که این محصول را در اقتصاد داخلی خود تولید یا صادر کند. همچنین او باید به این موضوع توجه کند که تولید خود را با ابزار متنوع دسترسی به بازار‌، محصولی کیفی و با قیمت مناسب انجام دهد تا در بازارهای هدف موفقیتی به دست آورد.
از سوی دیگر، کارآفرین باید پیش از آغاز فعالیت خود به این موضوع بیندیشد که بهتر است کالای خود را به تنهایی تولید کند یا با سرمایه‌گذاری مشترک کار خود را آغاز کند که در این صورت، قسمتی از فرآیند تولید در بازار کشور هدف انجام می‌شود.
البته یکی دیگر از مواردی که باید مدنظر صاحب ایده قرار بگیرد مشارکت با یک شرکت خارجی برای تولید محصول است، در این حالت تولیدکننده با مشارکت یک شرکت خارجی کالا را برای بازار دو کشور و بر اساس سلایق و خواسته‌های آنها تولید می‌کند که در این صورت تولید در سطح جهانی انجام می‌گیرد.
به هر حال، برای باقی ماندن در بازار صادراتی، اصل تولید براساس خواسته‌ها و شرایط بازار و بررسی خواسته‌های آنهاست، این در حالی است که در گذشته تولید‌ برای ماندن در بازار، کفایت می‌کرد./س
برچسب ها: بازار ، صادرات ، واردات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.