سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جاذبه هاي طارم جهاني ، اما گمنام است+عكس

هر چند آثار طبيعي و جاذبه هاي گردشگري شهرستان طارم گمنام مانده اند، اما محلي آرامش بخش و شگفت انگيز براي گردشگران است.

به گزارش خبرنگار حوزه گردشگري باشگاه خبرنگاران، شهرستان طارم در شمال استان زنجان واقع شده و مركز آن "آب بر" نام دارد و اين نام از آن جهت است كه شهر در بريدگي رودخانه "قزل اوزن" واقع شده است.
طارم به علت طبيعت زيبا و شباهت آب و هوايي آن به مناطق شمالي كشور، از زيباترين و منحصر به فردترين مناظر و چشم اندازهاي طبيعي برخوردار است.
آتشكده ها، غار خرمنه سر، يخچال طبيعي و دايمي ولي در، درختان كهنسال، آب و هواي مطبوع و دلنشين، مناظر و آبگيرهاي طبيعي بكر و دست نخورده مانند سد طبيعي "كردكندي" از جمله ثروت هاي خدادادي منطقه است كه توجه علاقمندان به آثار طبيعي را بخود جلب مي كند.
بر اساس اين گزارش، سد "كردكندي" يا همان كرد آباد، به لحاظ موقعيت استثنايي و سكوت حاكم بر محدوده آن، به محلي نادر و شگفت انگيز براي تفريح و گشت و گذار گردشگران تبديل شده است.
هر چند آثار طبيعي و جاذبه هاي گردشگري طارم گمنام مانده اند اما محلي آرامش بخش و شگفت انگيز براي گردشگران است كه بازديد از اين آثار و پديده هاي بسيار زيباي طبيعي آن، مي تواند تأثير بسزايي در شادابي، آرامش اعصاب و آسايش فكري گردشگران داشته باشد.
چشمه هاي آب معدني، رودخانه هاي دائمي و فصلي، جنگل ها و آبشارهاي زيباي داخل جنگل ها، روستاهاي ييلاقي و زيبايي كه در دره ها، كوهپايه ها و ارتفاعات طارم واقع شده اند، غار خرمنه سر كه از غارهاي معروف استان است، قلعه هاي تاريخي وباستاني كه قدمت آن ها به دوران پيش از اسلام مي رسد، جزيي از مكان هاي با ارزش گردشگري شناخته شده طارم است.
قلعه لك لك ها، قلعه شميران، قلعه ساسينر، چهار تاقي هاي طارم، آتشكده تشوير، آتشكده الزين و آتشكده پيرچم از جمله نياهاي ثبت شده و ملي شهرستان طارم است كه در كنار طبيعت زيبا و منحصر به فرد منطقه ارزش هاي توريستي اين ناحيه را چندين برابر مي كند./ي2

گزارش از عليرضا شوكتي.
برچسب ها: طارم ، زنجان ، قزل اوزن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Farnaz
۱۳:۱۵ ۰۹ فروردين ۱۳۹۷
من زنجانی هستم ولی واقعا جاهای دیدنی و باصفای طارم رو بلد نیستم ولی میبینم لذت میبرم تو عکسها لطفا بهم ادرس دقیق و جاده ای ک بشه با ماشین رفت معرفی کنید برم از نزدیک ببینم تشکر
ناشناس
۰۵:۱۲ ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
حیف طارم که واسه زنجانه اگر واسه شمال بود تا الان پیشرفت کرده بود by
نادرحسامی دهیارروستای شیت
۲۲:۰۷ ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
امیدوارم بتونم زیر ساختهای جذب گردشگرراهرچه بهترفراهم کنم
مهدی حسامی
۱۰:۴۹ ۰۷ تير ۱۳۹۳
در تکمیل نظر دوست عزیزم آقای رحمت حیدری باید عرض کنم که ما در نظر داریم روستای شیت را به عنوان اولین روستای توریستی و الکترونیکی دانش بنیان در کشور مطرح کنیم . طرح های فوق العاده جذاب و جالبی را به شورای اسلامی روستای شیت و دهیاری روستای شیت پیشنهاد دادیم که به امید خدا اگر توفیق عملی کردن آنها شامل بشود خواهیم توانست سطح فرهنگی و علمی مردم روستای شیت را با استفاده از انتقال تجربیات تحصیل کرده های روستا به اهالی و همچنین تجربیات عملی سالخودگان به جوانان بالا برده و در کنار آن همگام با آخرین تکنولوژیهای ارتباطی دنیا موازی با جهانیان پیش رویم . بنده سازمان یا ارگان خاصی نیستم و فقط به عنوان یکی از فرزندان همین روستا تلاشم این هست که بتوانم در حد و توان خودم روستایمان را با توانایی ها و ظرفیت های بالقوه به دنیا معرفی کنم و نگذارم استعدادها و پتانسیل های موجود در این روستا از توجهات بدور بمانند / دوستدار شما مهدی حسامی
گنچول
۰۹:۳۶ ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
من معمولا دوست ندارم جاهایی تکراری رو برای مسافرت انتخاب کنم. ولی طارم برای من همیشه جزوء گزینه های پیشنهادی برای مسافرت هامون هست. خیییییییییییییییییییییییییییییییییلی زیباست.
اصلا یه چیزیه.
رحمت حیدری
۱۵:۵۴ ۰۸ بهمن ۱۳۹۲
اگه دوستان همکاری کنن ما زیر ساختای این شهرستان رو برای جذب توریست واستفاد عادلانه از درامد توریستی می توانیم یک منطتقه رویایی و دل انگیز و پر درامد سالم داشته باشیم ما برای شروع روستای شیت رو انتخاب کردیم
ناشناس
۲۳:۵۱ ۱۹ فروردين ۱۳۹۲
ما تابه حال زنجان را استانی خشک و تقریبا کویری دیدیم فکر نمی کردم اینقدر سرسبز باشه
چرا در شناساندن مناطق خوب اینقدر اهمال است
بابک کاظمی
۱۰:۵۸ ۱۲ فروردين ۱۳۹۲
باعرض سلام وتبریک سال نو
طارم دیارمردان خستگی ناپذیر،طارم سرزمین میوه اهای بهشتی ،طارم مرکزتربیت عالمان وعارفان ،ضمن تقدیروتشکرازبرادرعزیزمان که زحمت ارسال این گزارش راتدارک دیده اندطارم راباید امدودیدباگفتن وصف طارم نمیتوان کرد!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۲ فروردين ۱۳۹۲
همان بهتر ناشناخته بمونه بهتر که طبیعت سالم میمونه
علی
۱۷:۳۹ ۱۱ فروردين ۱۳۹۲
زیبا و جالب یعنی بهششششششششششششت
lمحرمعلی
۱۲:۱۹ ۱۱ فروردين ۱۳۹۲
چرا این شهرستان که هندوستان استان زنجان است تا به حال چنان که باید معرفی شود نشده است .قابل توجه بعضی های ذینفع,
مروت احمدی
۱۱:۴۲ ۱۱ فروردين ۱۳۹۲
بنام خدا
با تبریک سال نو به همه هموطنان عزیز ،امیدواریم از استعدادهای خدادادی طارم که نزدیک به 70 نوع محصولات باغی و سیفی تولید میکند دیدن فرمایند.