سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوروز همراه با جرايد؛ صيادان کيلکا غافلگير شدند:

افزايش 45 درصدي صيد کيلکا در آب هاي گيلان

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: افزایش 45 درصدی صید کیلکا در آبهای گیلان، صیادان را غافلگیر کرده است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، غلامرضا رازقی اظهار داشت: برخلاف انتظار، صید کیلکا در آبهای دریای مازندران در سال جاری با افزایش چشمگیری همراه بوده است.


وی ادامه داد:با وجود اینکه روند کاهش صید کیلکا طی سالهای گذشته ادامه داشت اما امسال آمارها حاکی از افزایش 45 درصدی صید کیلکا در گیلان و افزایش 11 درصدی در مازندران در مقایسه با سال گذشته است.

رازقی با اشاره به اینکه این افزایش صید، کیلکاگیران را غافلگیر کرده است، گفت: تحقیقات برای بررسي علت این افزایش توسط کارشناسان تحقیقات شیلات در حال انجام است.

وی یادآور شد: به نظر می رسد شرایط آب و هوایی دریای خزر در افزایش میزان صید کیلکا در سال جاری بسیار موثر بوده است اما هنوز نمی توان نظر قطعی را اعلام کرد.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران تاکید کرد: در حال حاضر اکثر کیلکای صید شده در آبهای خزر در کارخانجات کنسرو سازی و تهیه پودر ماهی به مصرف می رسد

وی با اشاره به اینکه فرهنگ سازی باید متناسب با تولید باشد، خاطرنشان کرد:در صورتی که تولید مناسب برای کیلکا داشته باشیم و از صید میزان قابل توجهی از آن در سال، اطمینان حاصل کنیم، فرهنگ سازی به منظور تشویق مردم به منظور استفاده از کیلکا برای تهیه خوراک را انجام خواهیم داد.

وی،تصریح کرد:با افزایش میزان صید کیلکا در سال جاری، وضعیت اقتصادی کیلکاگیران بهتر شده و فشارهای کمتری به سازمان شیلات برای خریداری شناورهایشان وارد می کنند؛ امیدواریم با افزایش روند صید کیلکا شاهد رونق اقتصادی هر چه بیشتر کیلکاگیران باشیم.

رئیس سازمان شیلات ایران، گفت: در صورت ادامه روند افزایش صید کیلکا، شناورهای کیلکاگیر که توسط سازمان شیلات ایران طی سالهای گذشته از کیلکاگیران خریداری شده اند، دوباره به آب اندازی خواهد شد.

ابرار اقتصادي 15/12/91

برچسب ها: ماهی ، کیلکا ، گیلان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.