سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدار مهمان‌پرست با معاون وزیر امور خارجه بلاروس

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه ایران با معاون وزیر امور خارجه بلاروس دیدار کرد.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران ، "رامین مهمان‌پرست" سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه با ریباکوف معاون وزیر امور خارجه بلاروس روز پنجشنبه دیدار کرد.
 
معاون وزیر خارجه بلاروس ضمن تبریک بیستمین سالگرد آغاز روابط ایران و بلاروس گفت: روابط دو کشور در خلال این سال‌ها پیشرفت‌های زیادی در تمام زمینه‌ها داشته و توسعه همه جانبه آن مورد تاکید رهبران عالی دو کشور می‌باشد.
 
وی به دیدارهای رؤسای جمهور و مقامات ارشد ایران و بلاروس از پایتخت‌های یکدیگر، امضای 40 موافقتنامه مختلف و نیز برگزاری یازده دور کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در طول این سال‌ها اشاره و ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد را فرصت مناسبی برای به کار گیری ظرفیت‌های جدید همکاری اعلام نمود.
 
در این دیدار مهمان‌پرست اظهار داشت: روابط سیاسی بین ایران و بلاروس در سطح عالی می‌باشد و می‌بایست سایر همکاری‌ها در زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی نیز به این سطح افزایش یابد.

وي کمیسیون مشترک اقصادی را چارچوب مناسبی برای گسترش روابط و همکاری اقتصادی اعلام و تاکید کرد: نقش رسانه‌ها در معرفی جذابیت‌های موجود برای توسعه همکاری‌های تجاری و گردشگری بسیار موثر می‌باشد و خواستار ارتباط هر چه بیشتر رسانه‌ها و تبادل هیئت‌های رسانه‌‌ای بین دو کشور شد.
 
مهمان‌پرست همچنین تسهیل نمودن صدور روادید را برای افزایش سفر اتباع دو کشور را مهم و تاثیرگذار دانست و تبادل هیئت‌هایی از مدیران آژانس‌های توریستی ایران و بلاروس را پیشنهاد نمود که مورد استقبال معاون وزیر خارجه بلاروس قرار گرفت.

انتهاي پيام/
   
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.