سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حواشی جنجالی سینمای ایران در آذرماه؛

تهدید شورای صنفی و در مقابل اعتراضات انصار حزب الله

شورای صنفی در مقابل اقدامات حوزه هنری در این ماه تصمیم بر تعطیلی سینما گرفت.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، اتفاقاتی که در آذرماه برای سینمای ایران رخ داده در مورد حواشی فیلم "آینه و شمعدون" بوده است که به خاطر مشکلات فنی و رعایت نکردن فیلمبرداری با فیلم نامه مجوز آن باطل شد و برای دریافت مجوز مجدد فیلم نامه آن باید بازنویسی می شد.
در این میان با ادامه روند اقدامات حوزه هنری شورای صنفی نمایش با ندادن صدور حواله سینما، مسئولان را تهدید به تعطیلی سینما کرد و از سجادپور درخواست کردند تا فکری برای وضعیت بد سینما انجام دهد در این ماه با اکران فیلم پرحاشیه فیلم "من مادر هستم" حاشیه های سینما بیشتر شد و با ادامه اعتراضات، انصار حزب الله و همچنین سینماگران در مقابل وزارت ارشاد تحصن کردند.
علی مطهری نیز در خصوص فیلم "من مادر هستم" مطرح کرد این فیلم دارای نکات مثبت و منفی است اما برای این گونه اعتراضات باید وزیر ارشاد پاسخگو باشد و باید به این اوضاع سروسامان دهد.
علی اصغر پورمحمدی به قائم مقامی وزیر ارشاد منصوب شد و برای سروسامان دادن به اوضاع سینما و برطرف کردن اختلافات حوزه هنری و شورای صنفی به این سمت رسید.
پرویز پرستویی در این ماه در مصاحبه ای اعلام کرد پرکارترین هنرپیشه سال است که با وجود پیشنهادات بسیار اما به دلیل ضعف فیلم نامه ها فیلمی را برای بازی انتخاب نکرده است./ي2

گزارش از فائزه آقابابايي.
برچسب ها: سینما ، شورا ، صنفی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.