سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس سازمان راهداري و حمل نقل جاده اي:

افتتاح سه طرح سيستم هاي هوشمند جاده اي در استان کرمان/کاهش ميزان تصادفات جاده اي

معاون وزير راه و شهرسازي گفت: با بهره برداري آزمايشي طرح سيستم هاي هوشمنده جاده اي ميزان تلفات و تصادفات در جاده هاي کشور به شدت کاهش يافته است

شهريار افندي زاده در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه  سه طرح کنترل ترافيک جاده اي در استان کرمان به بهره برداري رسمي رسيد گفت: اين طرح يک ماه گذشته به بهره برداري آزمايشي رسيد و پس از بررسي  و رفع مشکلات اين طرح به بهره برداري رسمي رسيد.
وي با اشاره به اينکه استفاده از سيستم هاي هوشمند در جاده هاي کشور از چند سال گذشته در دستور کار سازمان راهداري و حمل نقل جاده اي قرار گرفته بود افزود: استفاده از اين سيستم هوشمند نقش موثري در افزايش توانمندي  مديريتي و کاهش تلفات و تصادفات جاده اي دارد.
رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي در ادامه تصريح کرد: مرکز مديريت راه هاي کشور با استفاده سيستم هاي هوشمند جاده اي توانسته است  اطلاعات بسياري از سطح جاده هاي کشور کسب کند.
افندي زاده در ادامه اظهار داشت: سيستم  هوشمند ترافيک جاده اي با کمک فيبر نوري و شبکه هاي ماهواره اي توانسته اطلاعات مهمي از جاده هاي کشور به دست آورد.
معاون وزير راه و شهرسازي در ادامه توضيح داد: توسعه دوربين هاي نظارتي تصويري، دستگاه هاي تردد شمار ترافيک، دوربين هاي ثبت سرعت، تابلوهاي پيام متغير، دستگاه هاي WIM با استفاده از اين سيستم مورد استفاده  قرار مي گيرد.
وي با اشاره به اينکه با استفاده از دوربين هاي هوشمند ثبت سرعت مي توان سرعت سايل نقليه در حال حرکت را ثبت کرد گفت:‌ تمامي وسايل نقليه در حال حرکت  که سرعت آنها بيش از حد مجاز باشد را شناسايي و در اختيار پاسگاه هاي پليس قرار مي دهد.
افندي زاده در ادامه افزود: دستگاه هاي تصويري اين سيستم نيز در خود پاسگاه هاي  نصب شده ودر مرکز مديريت راه هاي کشور به نمايش گذاشته مي شود.
معاون وزير راه و شهرسازي در ادامه تصريح کرد: از زمان بهره برداري آزمايشي اين طرح ميزان تلفات و تصادفات در جاده هاي کشور به شدت  کاهش يافته است.
رئيس سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي با بيان اينکه مسير کرمان به ماهان بسيار خسته کننده و باعث خواب آلودگي رانندگان مي شود، گفت: خوشبختانه با استفاده از اين سيستم مي توان عکس العمل رانندگان رادر مسيرهاي کويري و ترافيکي کنترل و کاهش تصادفات را داشته باشيم.
وي در ادامه افزود: در سال 91 براي نصب دوربين هاي ثبت تخلفات درسه هزار کيلومتر از راه هاي کشور برنامه ريزي شده بود که خوشبختانه موفق به انجام اين پروژه شديم.
افندي زاده در ادامه خاطر نشان کرد:‌ اميدوار هستيم در سال 92 باقي مسيرهاي جاده اي کشور به دوربين هاي هوشمند ثبت تخلفات مجهز شوند.
معاون وزير راه وشهرسازي در ادامه يادآور شد: دراستان کرمان 6 هزار کيلومتر  از جاده هاي کشور به دروبين هاي ثبت تخلفات و نظارت رسمي مجهز شده اند./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.