سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جوکار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

رژیم صهيونيستي در قد و قواره دشمني با ايران نیست/ عربده‌کشی صهيونيست‌ها به جایی نخواهد رسيد

عضو کميسيون امنيت‌ملي مجلس با بيان اينکه رژیم غاصب صهيونيستي در قد و قواره یک دشمن برای ما محسوب نمی‌شود، گفت: رژيم اشغالگر قدس، کوچک‌تر از آن است که ما آن‌ را به عنوان دشمن به حساب آوریم، بنابراین عربده‌کشی‌های این رژیم غاصب به جایی نخواهد رسید و اگر بخواهد غلطی کند، این رژیم غاصب را با خاک یکسان خواهیم کرد.

"محمدصالح جوکار" نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مشهد مقدس، گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب بسیار مبسوط، همه‌جانبه، کامل و سرلوحه‌ای برای مسئولین کشور در عرصه سیاست داخلی و سیاست خارجی بود، که امیدواریم در سالی که به نام سال "حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی" نامگذاری شده همه در راستای تحقق این فرمایشات گام برداریم.   
 
وی در ادامه با بیان اینکه بیانات مقام معظم رهبری در موضوع رابطه با آمریکا و دشمنی‌هایی که آمریکا با ملت و انقلاب ما داشته، همانند گذشته روشنگری و بصیرت‌بخشی‌ به جا و با ارزشی بود، افزود: همان‌گونه که مقام معظم رهبری تحلیل کردند، آنچه که به عنوان دشمن در ذهن ملت ما جا می‌گیرد، آمریکا است و طرح مذاکره مستقیم از سوی آمریکا، عوام‌فریبی بیش نیست.   
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: البته ایشان در این موضوع نیز راه حل نشان دادند و فرمودند، اگر آمریکایی‌ها راست می‌گویند و می‌خواهند با ایران رابطه داشته باشند، باید دست از دشمنی با ملت ایران و  جمهوری اسلامی بردارند، که این یک موضوع مبنایی است.   
 
جوکار با بیان اینکه ذات خبیث استکبار جهانی تغییرناپذیر است، تصریح کرد: روحیه سلطه‌پذیری همواره در آمریکایی‌ها وجود دارد و با تغییر دولت‌ها،‌ تغییر نخواهد کرد؛ اما با این حال اگر آمریکا راغب به مذاکره و رابطه با ایران است، ابتدا باید دست از دشمنی با ملت ما بردارد و آن وقت صحبت از مذاکره و گفتگو کند .   
 
نماینده مردم یزد و صدوق ادامه داد: در شرایط فعلی خود دشمن هم بهتر می‌داند ما از هر جهت آمادگی مقابله با تهدیدات و پاسخ به هر تهدیدی در منطقه را داریم.   
 
وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز تنها نیست و ما در دنیا متحدان بسیار زیادی داریم و عمق استراتژیک و عمق راهبردی ما امروز کشور‌های دیگر است، افزود: انقلاب اسلامی محدود به مرزهای جغرافیایی نمی‌شود، بلکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماد اسلامی در دنیا شناخته می‌شود و ریشه و عقبه‌های بسیار عمیقی در بین ملت‌ها و کشورهای آزاده جهان دارد که این بر اقتدار نظام ما می‌افزاید.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه اظهار داشت: آمریکا در صدد است فشار را بر ایران به گونه‌ای افزایش دهد که در بین ملت ایجاد نارضایتی کند، لذا از یک سو صحبت از مذاکره می‌کند و از سوی دیگر تحریم‌های شدیدتری علیه کشورمان اعمال می‌کند، که این بیانگر این است که آمریکایی‌ها از خباثت و تحریم‌های ظالمانه خود دست برنداشته و بیشتر به دنبال تشدید فشارها به منظور ایجاد شکاف بین مردم و  نظام هستند.  
 
جوکار در ادامه تاکید کرد: علی‌رغم فشارهای روزافزون دشمن، آنچه که تاکنون مشاهده می‌کنیم این است که حضور مردم در همه عرصه‌ها کارآمدتر و کامل‌تر بوده و از آنجایی که آمریکا نمی‌تواند انقلاب اسلامی، جایگاه مردم و عظمت ملت ایران را درک کند به همان شیوه‌های قبلی خود عمل می‌کند.
 
نماینده مردم یزد و صدوق با اشاره به بخشی از سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر تهدیدهای رژیم صهیونیستی، گفت:‌ این رژیم در قد و قواره یک دشمن برای ما محسوب نمی‌شود و کوچک‌تر از آن است که ما آن‌را به حساب آوریم، بنابراین عربده‌کشی‌های این رژیم غاصب به جایی نخواهد رسید و اگر بخواهد غلطی کند، این رژیم را با خاک یکسان خواهیم کرد.   
 
وی در خاتمه خاطرنشان ساخت:‌ این نشان از قدرت، اقتدار و توانمندی نظام جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح ما دارد و مقام معظم رهبری نیز به عنوان فرماندهی کل قوا اشراف کامل بر این موضوع دارند و بر همین اساس نیز این فرمایشات را عنوان کرده‌اند.
  
انتهای پیام/   

برچسب ها: اسرائیل ، آمریکا ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.