سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چگونه به دنياي كودكانمان نزديك تر شويم؟

دنيايي كه كودكان در آن زندگي مي كنند جدايي از دنياي پردغدغه والدين است، با نزديك شدن به دنياي آن ها بيشتر مي توان دركشان كرد و ...

عيسي جلالي، در گفتگو با خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران گفت: كودكان به درك بيشتري از جانب پدر و مادر نياز دارند اين بدان معنا نيست كه هرچه نياز داشتند برايتان تهيه كنيم، بلكه فهميدن و جدي گرفتن كودكان از جانب پدر و مادر مهم است.

وي عنوان كرد: اگر فرزندان را جدي بگيريم در اين صورت خودشان هم، خودشان را جدي مي گيرند و اين اعتماد به نفس كودك را در مواردي بالا مي برد.

وي تصريح كرد: بايد به كودكانمان استقلال شخصيت بدهيم تا با اهميت دادن به تلاش كودكان مرتبط است، گاهي بايد در بند كفش بستن كودكان اهميت بدهيم.

وي افزود: بيش از حد از كودكان سؤال نپرسيدن، در پاسخگويي به سؤالات شتاب نكردن، واگذاري انتخاب كردن در خريد به خودشان، ايراد نگرفتن از كاري كه انجام داده اند و تشويق به كاري كه انجام آن مفيد است از جمله كارهايي است كه به كودك استقلال شخصيت مي دهد.

وي در ادامه گفت: با ستايش كردن كودكان به شكل گيري شخصيت كودك كمك خواهيم كرد تا تصوري مثبت و واقع گرايانه از خود نشان بدهند.

وي در پايان گفت: در اين صورت در شرايط مثبت و عادي به زندگي ادامه دهند پس به دنياي كودكانمان بيشتر نزديك شويم تا تصوري مثبت در آينده داشته باشند.
 
برچسب ها: فرزند ، والدین ، شخصیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.