سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جوکار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دستگاه قضايي و ديپلماسي، مرگ شهروند ايراني توسط ديپلمات عرب را پيگيري کنند

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي گفت: تصادف اخیر ديپلمات عربستاني در ايران که در حالت مستي و با سرعت غیرمجاز بوده و موجب فوت یک شهروند ایرانی و زخمي شدن يک نفر ديگر شده از لحاظ قضایی، حقوقی و دیپلماسی قابل پیگیری است.

محمدصالح جوکار نماینده یزد و صدوق در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به حادثه تصادف ديپلمات عربستاني با 2 شهروند ایرانی گفت: تصادف اخیر ديپلمات عربستاني در ايران که در حالت مستي و با سرعت غیرمجاز بوده و موجب مرگ یک شهروند ایرانی و زخمي‌شدن يک نفر ديگر شده از لحاظ قضایی، حقوقی و دیپلماسی قابل پیگیری است. 
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: اتفاق اخیر به هیچ وجه برای ما قابل قبول نیست چرا که شهروند ما برابر قانون از حقوقی برخوردار است که هم دستگاه قضا و هم دستگاه دیپلماسی باید با این مسئله با قاطعیت و به طور جدی برخورد کند.   
 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه جرم در ایران اتفاق افتاده و باعث فوت یک ایرانی نیز شده است باید در محاکم قضایی کشورمان پیگیری و فرد خاطی طبق قانون ایران محاکمه شود.   
 
جوکار در پایان خاطرنشان کرد: مسئله اخیر باید به طور جدی بررسی شده و این دادگاه و قاضی ایرانی است که طبق قانون در مورد کارمند سفارت عربستان در ایران تصمیم‌ خواهد گرفت.

انتهای پیام/   
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.