عضو سابق کمیسیون حقوقی قضایی مجلس با اشاره به جان‌باختن يكي از هموطنانمان در سانحه رانندگي كه توسط دپيلمات مست سعودي رخ داد، گفت: دیپلمات‌های مصونیت قضايي ندارند و در صورت مجرم‌بودن، می‌توان آنها را تحت تعقیب قرار داد.

حجت‌الاسلام موسی قربانی در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، درباره نحوه پیگیری کشته‌ شدن هموطن‌مان توسط دپيلمات  مست سعودي اظهار داشت: پس از وقوع این حادثه باید از طریق پزشکی قانونی و ابزارهای پزشکی، آزمایشات لازم صورت می‌گرفت تا مست بودن يا نبودن این فرد اثبات شود.  
 
عضو سابق کمیسیون حقوقی قضایی مجلس ادامه داد:‌ اکنون که زمانی از آن ماجرا سپری شده باز هم می‌توان آزمایشات لازم را انجام داد تا این که ايا راننده خاطی مست بوده يا نه ، مشخص شود.  
 
وی افزود: پس از اثبات مست‌بودن راننده عرب می‌توان از طریق هماهنگی با وزارت امور خارجه کشورمان این فرد را تحت تعقیب قرار داد چرا که دیپلمات‌ها از مصونیت تعقیب برخوردار نیستند و مجرم‌بودن این فرد از طریق دادگستری قابل پیگیری است.  
 
این نماینده سابق مجلس خاطرنشان کرد: همچنین پس از پیگیری‌های دادگستری و صدور حکم برای فرد مجرم این حکم قابلیت اجرا دارد و می‌توان حکم صادر شده را از طریق قوه قضاییه درباره این فرد به اجرا در آورد. 

انتهای پیام/  

برچسب ها: دیپلمات ، سعودی ، تصادف ، مرگ ، ایرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار