سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چگونه بيماري حركت را درمان کنیم؟

افرادی که در مسافرت با خودروی شخصی دچار ماشین گرفتگي می شوند در عقب خودرو نشسته و به نقطه ای دور خیره شوند.

محمدرضا عمرانی متخصص گوش و حلق بینی، فلوشیپ رانیولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از شایعترین بیماری هایی که در مسافرت در هر سنی دیده می شود بیماری حرکت است.

وی عنوان کرد: در بیماری حرکتی در مسافرت سیستم تعادلی گوش داخلی دچار تغییر می شود و عدم تطابق سیستم تعادلی گوش داخلی باعث ایجاد اقسام  حفظ تعادلی بدن می شود که این مسئله زنجیره ای از نشانه ها می شود.

وی عنوان کرد: احساس سرگیجه، تهوع و استفراغ از نشانه های بیماری حرکتی است. معمولاً افراد از اینکه این بیماری را دارند آگاهند اگر درخودرو نشسته اند باید چشم های خود را ببندند.

وی تصریح کرد: برای افرادی که با خودرو مسافرت می کنند و دچار این بیماری هستند یک ربع قبل از مسافرت اگر دچار بیماری زمینه ای نیستند از قرص دیمن هیدرنیات استفاده کنند که نشانه های این بیماری که تهوع، استفراغ و سرگیجه را تخفیف می دهد و مانند آنتی هیستامین عمل می کند.

وی اظهار نشان کرد: افراد در صورت داشتن علائم زمینه ای مانند فشار خون، قند، بیماریهای مغزی و عصبی و یا افرادی که حساسیت دارویی دارند باید با پزشک خود در خصوص مصرف این دارو مشورت کنند.

وی در توضیح بیماری حرکتی گفت: هنگام مسافرت این افراد باید از تکان دادن سر خودداری و به یک نقطه دور در بیرون از ماشین نگاه کنند.

وی افزود: از دیدن اشیای نزدیک در داخل خودرو، اشیایی که سریع حرکت می کنند خودداری کنند./ع2


برچسب ها: بیماری ، درمان ، قند خون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ایران
۱۶:۱۶ ۲۲ شهريور ۱۳۹۶
سلام هر کس این بیماری حرکتی را داره تماس بگیره
زهرا فهیمی نیا
۰۳:۱۹ ۱۰ فروردين ۱۳۹۶
با عرض سلام و تبریک سال نو. من خانمی 33 ساله هستم که وقتی داخل آسانسور سوار می شوم ضمن ایستادن آسانسور و همچنین پیاده شدن از اتوبوس احساس منگی و سر گیجه دارم. لطف کنید راه درمان این بیماری را برای من شرح دهید.