سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

مواد مغذی لازم بدن در تعطیلات نوروز

کارشناس تغذیه دانشکده علوم پزشکی نیشابور مواد مغذی مناسب و لازم مورد نیاز بدن را در ایام نوروز تشریح کرد.




لیلا شورورزی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، افزود: در تعطيلات عید نوروز علاوه بر برنامه‌ريزي كارها و تفریح بايد توجه زيادي به نوع تغذيه خود داشت زيرا بدون داشتن بدني سالم نمي‌توان ايام خوشي داشت.

وی بیان داشت: افراد معمولاً در اين ايام اهميت زيادي به غذاي مصرفي خود نمي‌دهند و در نتيجه بعد از اتمام تعطيلات ممكن است با عوارض ناشي از تغذيه غلط روبرو شوند كه مي‌توان به افزايش قند خون، چربي خون، فشار خون، خرابي دندان‌ها و ... اشاره كرد.

کارشناس تغذیه دانشکده علوم پزشکی نیشابور عنوان کرد: باید در این ایام روزانه حداقل سه وعده غذايي اصلي مصرف شود، شيريني‌جات به‌علت كالري بالا سبب احساس سيري مي‌شوند در نتيجه اشتهاي كافي براي خوردن غذاي اصلي را از بین می‌برد.

شورورزی ادامه داد: اگر ناهار داراي برنج، گوشت، سالاد و ماست باشد، از چهار گروه اصلي هرم غذايي استفاده شده است و با مصرف شيريني فقط از يك گروه هرم غذايي يعني كربوهيدارت‌ها استفاده شده بنابراين با مصرف اين مواد (شيريني، شكلات و كاكائو) مواد مغذي به ميزان خيلي كمتر به بدن مي رسد.

وی اظهار داشت: تا جايي كه امكان دارد آجيل شور مصرف نشود؛ البته خود آجيل، ماده غذايي مفيدي به‌خصوص براي كودكان و نوجوانان است ولي نمك موجود در آجيل شور سبب تشنگي بيش از حد و افزايش فشار خون در افراد ميانسال و مسن مي‌شود.

کارشناس تغذیه دانشکده علوم پزشکی نیشابور خاطرنشان کرد: باید سعي شود روزانه حداقل هشت ليوان آب نوشيده شود تا هم دستگاه گوارشي به‌درستي كار كند و هم سلامتي پوست تأمين شود.

شورورزی اضافه کرد: افراد ديابتي و کسانی که دچار چربي خون بالا هستند بايد از مصرف شيريني‌جات خودداري كنند/س 

برچسب ها: کارشناس ، تغذیه ، دانشکده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.