سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید 12 هزار تن فروکروم در سال آینده

طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، میزان تولید واحد فروکروم جغتای در سال 92، به 12 هزار تن می رسد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، احدالله رضایی مدیر واحد فروکروم جغتای با بیان این مطلب، افزود: طی سال های گذشته، تولید کنندگان تمایلی برای فروش سنگ کرومیت به ما نداشتند و ترجیح می دادند محصولات خود را صادر کرده و به قیمت بالاتر به فروش برسانند. این در حالی است که پس از نوسانات نرخ ارز و با وجود اینکه در ابتدا به نفع صادر کنندگان بود، اما قیمت محصول ما نیز به روز شده و به تناسب آن توانستیم مواد اولیه را با قیمت بالاتری خریداری کنیم.

وی افزود: هر چند هماهنگی واحد فروکروم جغتای با تغییرات بازار سال جاری کمی زمان بر بود اما اکنون موفق شدیم علاوه بر رفع مشکلات سال های گذشته، از لحاظ میزان فروش در بخش مقداری و ریالی به شرایط مطلوبی دست یابیم.

رضایی تصریح كرد: نوسانات نرخ ارز موجب افزایش قیمت کالاهای وارداتی شده و برای وارد کننده صرفه اقتصادی نداشته باشد. در این میان، تولید کننده داخلی، مجالی برای مانور محصول خود در بازار پیدا کرده و همراه با افزایش قیمت، کیفیت محصولات را نیز افزایش دهند.

وی ادامه داد: با توجه به این روند و ثبات قیمت ارز، میزان تولید واحد جغتای نیز به سمت برنامه تولید 12 هزار تن خواهد رسید.

مدیر واحد فروکروم جغتای در خصوص دستاوردهایی که طی سال جاری در این واحد تولیدی کسب شده است، اظهار داشت: طی سال 91، موفق شدیم اقدامات زیربنایی بسیاری در این واحد انجام دهیم. به عنوان مثال احداث خط فرآوری خاک کرومیت بود که با طراحی و ساخت داخلی منجر به تولید 1500 تن بریکت خاک کرومیت در ماه شد. از دیگر موارد می توان به اصلاح خط خردایش فلز فروکروم اشاره کرد که با این اقدام، طراحی خط تولید خارجی را کنار گذاشته و اقدام به طراحی یک خط ساده و تکنیکی داخلی کردیم.

وی ادامه داد: این اقدام، علاوه بر حذف ماشین آلات سنگین موجب کاهش میزان نیروی انسانی، سر و صدا و آلودگی های زیست محیطی شد. به گفته رضایی، اجرای این طرح حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان ارزش افزوده و سودآوری برای این واحد به همراه داشت./س
برچسب ها: تولید ، فروکروم ، جغتا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.