سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ظهر هرروز نوروزی همراه با برنامه "ضحی" از رادیو قرآن

برنامه اذانگاهی "ضحی" هر روز ظهر با ایجاد فضای معنوی نیایشی همراه با شنوندگان رادیو قرآن به استقبال اذان ظهر به افق تهران می رود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن، برنامه "ضحی" از بخش های متعددی تشکیل شده است و موضوع هر برنامه بر اساس یکی از موضوعات سبک زندگی دینی و قرآنی انتخاب شده که به تناسب ایام نوروز تقدیم شنوندگان می شود.

در بحث کارشناسی برنامه "ضحی" حجت الاسلام و المسلمین عبدالرحمن غیاث و فرشته روح افزا که به سبک زندگی اسلامی و قرآنی می پردازند.

در این برنامه  موضوعاتی چون خانه تکانی، دعا و مناجات، تبریک و شادباش، زیارت، مهمانی، سفر، خرید و هدیه، حسابرسی و برنامه ریزی، کارهای ویژه و رسیدگی به کارهای معوقه، تفریح ، فاصله گرفتن از هیاهوی شهری و توجه به تامل و تفکر مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

گفتگو با  شخصیت های قرآنی و  روایت، گزارش، مسابقه  و نغمه های عیدانه از جمله بخش های متنوع این برنامه است همچنین در بخش " از قرآن بیاموزیم"  یک نکته قرآنی که می توان آن را در زندگی روزمره به کار بست بیان می شود .

بهره گیری از فضای شاد و معنوی ایام نوروز و بیان نکاتی برای جمع خانوادگی مخاطبان، ایجاد فضای آگاهی بخشی به مخاطب و تبیین  چگونگی استفاده از آموزه های قرآنی در زندگی امروز از جمله اهداف برنامه اذانگاهی "ضحی" است.

در بخش "از امام می پرسم" برنامه "ضحی"  تفسیر روایی آیات الهی بیان می شود و  پخش سخنان رهبری در موضوعات اخلاقی در بخش کلام ناب از خورشید انقلاب، از دیگر بخش های این برنامه است همچنین در بخش کلام خوبان با بهره گیری از کلام بزرگان شخصیت و زندگی حضرت زهرا(سلام ا...علیها) را بیان می شود.

پخش تلاوت ناب از شاهکارهای قاریان برجسته جهان اسلام نیز پیش از اذان ظهر در برنامه "ضحی" از رادیو قرآن پخش می شود.

شایان ذکر است؛ بر اساس موضوعات مربوط به هر برنامه، احکام آن موضوع و آنچه مورد نیاز مخاطب است توسط حجت الاسلام سعیدی بیان می شود.

برنامه "ضحی" کاری از گروه  معارف است که به سردبیری و تهیه کنندگی سید محمد رضا میری از 26 اسفندماه تا 16 فروردین ماه و با اجرای رضا خضرائی از ساعت 11:45 تا 13:30 برروی موج اف ام ردیف 100مگاهرتز از رادیو قرآن پخش می شود.

لازم به ذکر است؛ در دومين جشنواره سراسری جلوه‌های قرآنی در آيينه نشريات مكتوب و ديجيتال آيات كه به همت اداره‌ كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار شد برنامه رادیویی "ضحی" که ویژه اذانگاهی در ماه مبارک رمضان در هنگام ظهر تقدیم شنوندگان می شد مقام دوم در بخش برنامه های رادیویی و تلویزیونی را کسب کرد./ي2 
برچسب ها: رادیو ، قرآن ، ضحی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.