سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازخواني بیانات رهبري/وحدت

اختلاف سليقه مسئولين تا وقتي منتهي به گريبانگري نشود، اشکالي ندارد

توقع بنده از مسئولين اين است كه حالا كه رفتار دشمن شدت پيدا كرده است، شما هم رفاقت‌هايتان را با هم شدت بدهيد و بيشتر با هم باشيد. تقوا، تقوا، تقوا، صبر، ميدان ندادن به احساسات سركش، ملاحظه‌ى مصالح كشور، متمركز كردن همه‌ى توان و نيرو براى حل مشكلات مردم و مشكلات كشور؛ اين توقع ماست.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، وحدت از عناصر اساسي و مهم کشور براي پيشرفت و توسعه است که مقام معظم رهبري در بيانات و فرمايشات خود بر اين امر به‌ويژه در بين مسئولان قوا تأکيد ويژه‌اي کرده‌اند که بازخواني فرمايشات ايشان در راستاي وحدت و اتحاد در گزارش ذيل آمده است:
 

وحدت عاملي تعيين‌کننده در عرصه جنگ اراده‌هاست
 
مقام معظم رهبري در جمع مردم اسفراين (22 مهر 91) فرمودند:كشور ما، ملت ما در يك عرصه‌ى روياروئى بزرگى با موانع حضور دارد و در اين عرصه‌ى روياروئى، كشور احساس ضعف نمي‌كند. ما احساس ناتوانى نمي‌كنيم، احساس قدرت و توانائى مي‌كنيم، مي‌دانيم كه با تلاش مي‌توان همه‌ى موانع را از بين برد. برخى از موانع، موانع طبيعى است. با اين موانع طبيعى به شكلى بايد برخورد كرد و با آن‌ها زورآزمائى كرد. بعضى از موانع، موانع تحميلى است، موانع سياسى است.
 
ايشان ادامه دادند: در اين عرصه‌ى روياروئى و رزم انسانى و جنگ اراده‌ها، آنچه كه مي‌تواند تعيين‌كننده باشد، عبارت است از تصميم و اراده و بصيرت و روشن‌بينى شما مردم عزيز. وحدت ملت ايران، اتحاد كلمه‌ى مسئولان كشور، همكارى دستگاه‌هاى مختلف. وظيفه‌شناسى و مسئوليت‌شناسى آحاد مردم مي‌تواند ما را به پيشرفت‌هاى بيشترى برساند، مي‌تواند آن چهره‌اى را كه متناسب با اين كشور و اين ملت عزيز و بااستعداد است، براى ما به وجود بياورد.
 


وحدت عنصري عظيم در کشور است 
 
معظم له در بين جمعي از بسيجيان و فعالان طرح"صالحين" (يك آذر 91) اظهار داشتند: اتحاد، اتحاد. مسئله‌ى اتحاد و وحدت كلمه‌ى در ميان مسلمانان و امت اسلام با يك نگاه؛ و در ميان ملت‌هاى مسلمان در هر كشورى، اتحاد ميان مردم كشور و ابعاض گوناگون اين ملت‌ها، مهم است، در مورد ما هم همين صادق است
 
رهبر انقلاب تصريح کردند: اينى كه ما مكرر عرض مي‌كنيم به جناح‌هاى سياسى، به مسئولين محترم براى حفظ وحدت، به كسانى كه داراى منبر گفتگو هستند، چه روزنامه، چه پايگاه‌هاى اينترنتى، چه بلندگوهاى گوناگون، دستگاه‌هاى اجرائى و غير اجرائى.
 
ايشان ادامه دادند: توصيه‌ى ما دائماً به دوستان، برادران، مسئولان، صاحبان قلم، صاحبان بيان نسبت به امر وحدت، به خاطر اين است كه وحدت يك عنصر عظيم است و كشور ما با اتحادى كه خوشبختانه ملت دارند - كه اين اختلافات گوناگون نتوانسته است خوشبختانه ملت را تجزيه كند - يكپارچگى‌اش در حد بالائى محفوظ مانده است.
 

 اختلاف سليقه مسئولين تا وقتي منتهي به گريبانگري نشود، اشکالي ندارد

رهبر انقلاب اظهار داشتند: مسئولين هم اختلاف سليقه دارند، اما اختلاف سليقه تا وقتى كه به گريبانگيرى منتهى نشود، هيچ اشكالى ندارد. همين اتحاد و اين همدلى توانسته است كشور را در چشم دشمنان به‌عنوان يك مجموعه‌ى مقتدر، به‌عنوان يك كشور مقتدر حفظ بكند. الان هم همين جور است. من چندى پيش سفارش كردم نسبت به اتحاد و وحدت؛ خوشبختانه مسئولين محترم قوا تجاوب كردند، خيلى با ارزش است.
 
ايشان ادامه دادند: لازم است از اينها تشكر بشود؛ مسئولين قوا، رؤساى سه قوه تجاوب كردند، اعلام كردند و تأكيد كردند بر اينكه بر روى اتحاد بين خودشان در زمينه‌هاى گوناگون، على‌رغم اختلاف سليقه و اختلاف نظرى كه وجود دارد، خواهند ماند. ما هم همين را از اين برادران عزيز و اين مسئولان محترم به عنوان يك حركت مثبت مي‌پذيريم و معتقديم كه واقعاً اين كار دوستان حركت خوبى بود و حالا هم بايد مواظب بيانات و اظهاراتشان باشند.
 
 مقام معظم رعبري تصريح کردند: هم مسئولان قوه‌ى مقننه‌ى ما به وظيفه عمل مي‌كنند، هم مسئولان قوه‌ى مجريه ما نشان مي‌دهند كه به صحت عمل خودشان و صداقت خودشان اطمينان دارند و اعتماد دارند. انسان چه مي‌خواهد ديگر، از همه بهتر، اين است. حالا اين كار اتفاق افتاده است؛ يعنى مجلس مي‌گويد مي‌خواهد بپرسد، اين احساس وظيفه است.


هدف دشمن در مقابل هم قرار دادن قوا است
 
 ايشان ادامه دادند: دستگاه دولتى مي‌گويد مي‌خواهد با اعتماد به نفس پاسخ بدهد و از عهده‌ى پاسخ برمى‌آيد - كه اين را به ما هم گفتند - اين هم قابل تحسين هست؛ هر دو قضيه خوب است، لكن من معتقدم كه اين دو نقطه‌ى مثبت تا اينجا انجام گرفته، از اينجا به بعد ديگر ادامه پيدا نكند. همين جا تمامش بكنند؛ همين جا تمام كنند قضيه را.
 
رهبر انقلاب افزودند: مجلس يك امتحان خوبى داده است، يك امتحان خوبى مسئولين اجرائى داده‌اند؛ اين امتحان، امتحان خوبى بود. مردم هم با بصيرتند، مردم مي‌فهمند، تشخيص مي‌دهند. ادامه‌ى اين كار همان چيزى است كه دشمنان مي‌خواهند؛ دوست مي‌دارند اين دو قوه را در مقابل هم قرار بدهند.
 
آيت‌الله خامنه‌اي اظهار داشتند: يك عده‌اى تحت تأثير احساسات از اين طرف، يك عده‌اى تحت تأثير احساسات از آن طرف، يك عده‌اى قلم‌ها و وسائل تبليغ را در روزنامه و در پايگاه اينترنتى و غيره به كار بگيرند و يك فضاى شلوغى درست كنند. نه، كشور احتياج دارد به آرامش. همه‌ى مسئولين، چه مسئولين تقنين، چه مسئولين قضا، چه مسئولين اجرا، براى اينكه كار خود را انجام بدهند، آرامش لازم دارند، مردم هم آرامش را دوست دارند.

 آنچه كه وظيفه‌ى مجلس بود، انجام گرفت؛ دولت هم در مقابل آنچه كه وظيفه‌ى مجلس است، اعتماد به نفس لازم را نشان داد؛ اين از هر دو طرف خرسندكننده است. از حالا من از آن برادران و مجموعه‌ى چند ده نفرى در مجلس كه اين كار را شروع كردند، تقاضا مي‌كنم قضيه را تمام كنند و نشان بدهند عملاً هم مسئولين دولتى، هم مسئولين قوه‌ى مقننه و قوه‌ى قضائيه كه بيش از همه چيز به وحدت اين ملت و آرامش كشور احترام مي‌گذارند.


اختلاف بين مسئولين شايسته نظام جمهوري اسلامي ايران نيست 
 
رهبر معظم انقلاب در ديدار با مردم آذربايجان (28 بهمن 91)  فرمودند: قضيه‌اى در مجلس پيش آمد {روز استيضاح وزير کار} قضيه‌ى بدى بود، قضيه‌ى نامناسبى بود؛ هم ملت را ناراحت كرد، هم نخبگان را ناراحت كرد. بنده‌ى حقير هم از دو جهت ناراحت شدم: هم خودم در مقابل اين قضايا احساس تأثر مي‌كنم؛ هم به خاطر ناراحتى مردم، انسان احساس تأثر مي‌كند.
 
ايشان ادامه دادند: خب، رئيس يك قوه به استناد يك اتهامِ ثابت نشده و مطرح نشده‌اى در دادگاه، دو قوه‌ى ديگر را متهم كرد؛ اين كار بدى بود، اين كار نامناسبى بود؛ اينجور كارها، هم خلاف شرع است، هم خلاف قانون است، هم خلاف اخلاق است، هم تضييع حقوق اساسى مردم است.
 
معظم له تصريح کردند: يكى از حقوق اساسى مهم مردم اين است كه در آرامش روانى و در امنيت روانى زندگى كنند، در كشور امنيت اخلاقى برقرار باشد. اگر يك فردى متهم به فساد است، نمي‌شود به خاطر او انسان ديگران را متهم كند، حتّى اگر ثابت هم مي‌شد، چه برسد به اينكه ثابت نشده است، دادگاهى نرفته، محاكمه‌اى نشده. به استناد متهم كردن يك نفر، انسان بيايد ديگران را، مجلس را، قوه‌ى قضائيه را متهم كند؛ اين كار درست نيست، اين كار غلط است.
 
آيت الله خامنه‌اي اظهار داشتند: بنده فعلاً نصيحت مي‌كنم. اين كار، كار شايسته‌اى براى نظام جمهورى اسلامى نيست. آن طرف قضيه هم، اصل اين استيضاحى كه در مجلس انجام گرفت، غلط بود. خب، استيضاح بايد يك فايده‌اى داشته باشد. چند ماه به پايان كار دولت، استيضاح يك وزير، آن هم باز با يك علت و دليلى كه مربوط به خود آن وزير نيست، چه معنى دارد؟ چرا؟ اين هم غلط بود.
 
رهبر انقلاب ادامه دادند: اين هم كه شنيدم در داخل مجلس كسانى حرف‌هاى نامناسبى بر زبان آوردند، اين هم غلط است. همه‌ى اين قضايا، قضاياى نامتناسبى است با نظام جمهورى اسلامى؛ نه آن متهم كردن، نه آن برخورد كردن، نه آن استيضاح. دفاعى هم كه رئيس محترم قوه از خودش كرد، آن هم يك قدرى زياده‌روى بود؛ لزومى نداشت.
 
 مقام معظم رهبري تصريح کردند: من از مسئولان قوا و مسئولان كشور هميشه حمايت كردم؛ باز هم هر كسى كه مسئوليتى بر دوش دارد، بنده از او حمايت مي‌كنم، به او كمك مي‌كنم؛ اما اين كارها را نمى‌پسنديم؛ اين كارها متناسب با تعهدها نيست؛ با سوگندهائى كه خورده شده، مناسب نيست. اين ملت عظيم را ببينند؛ شايسته‌ى اين ملت، رفتار ديگرى است.


تلاش همه مسئولين باز کردن گره‌هاي اقتصادي باشد
 
ايشان اظهار داشتند: امروز مسئولان بايد همه‌ى تلاششان را بكنند براى اينكه گره‌هاى اقتصادى را باز كنند، مشكلات را برطرف كنند. بنده سه چهار سال قبل از اين، در صحبت اول سال صريحاً به مردم و به مسئولين گفتم كه نقشه‌ى دشمنان ملت ايران از حالا به بعد، بيش از همه، نقشه‌ى اقتصادى است. خب، مى‌بينيد كه همين جور شد. هم دولت، هم مجلس، همه‌ى نيرويشان را، همه‌ى فكر و ذكرشان را متمركز كنند بر روى سياست‌هاى درست اقتصادى.
 
 رهبر انقلاب ادامه دادند: توقع بنده از مسئولين اين است كه حالا كه رفتار دشمن شدت پيدا كرده است، شما هم رفاقت‌هايتان را با هم شدت بدهيد و بيشتر با هم باشيد. تقوا، تقوا، تقوا، صبر، ميدان ندادن به احساسات سركش، ملاحظه‌ى مصالح كشور، متمركز كردن همه‌ى توان و نيرو براى حل مشكلات مردم و مشكلات كشور؛ اين توقع ماست. اميدواريم ان‌شاءاللّه اين نصيحتِ خيرخواهانه و مشفقانه مورد توجه مسئولين محترم، بخصوص مسئولين بالا قرار بگيرد؛ به اين مسئله پايبند باشند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: رهبر ، اتحاد ، وحدت ، مسئولین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
اسماعیل از شهرکرد
۱۴:۵۲ ۰۶ فروردين ۱۳۹۲
خداوند انشاء الله سایه پر برکت امام خامنه ای را بر سر ما مستدام گرداند.آمین.
سیف الله تبریزی کوهی خیلی
۱۳:۴۴ ۰۶ فروردين ۱۳۹۲
عشق منی اقا.جانم فدایه کلامت..........