سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حاشیه برنامه سینمایی "هفت"؛

اکبر عبدی: برای کسب سیمرغ باید زنبیل می‌گذاشتم/مسعود ده نمکی: مخالفان اثر "رسوایی" جزو ریاکاران هستند

كارگردان "رسوايي" گفت: هدف رسوایی "جدایی" دینداری کاسب کارانه از دینداری واقعی است و مخالفان این اثر خود جزو ریاکاران هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه تلویزیون باشگاه خبرنگاران،  شب گذشته برنامه سینمایی "هفت" با اجرا و سردبیری "محمود گبرلو" از شبکه سه سیما به روی آنتن رفت.
"مسعود ده نمکی" کارگردان فیلم "رسوایی" مهمان برنامه هفت بود و در خصوص اکران ویژه نوروزی به نقد و بررسی پرداختند.
"مسعود ده نمکی" در خصوص فیلم "رسوایی" و اکران ان در نوروز اظهار داشت: شاید قسمت این بوده که آثار من در نوروز اکران شود هر فیلم خوب، در هر فصل از سال که اکران شود موفق خواهد بود و تنها اکران مشخص کننده واقعیت امر نخواهد بود.
"اکبر عبدی" بازیگر فیلم "رسوایی" در گفتگوی تلفنی با برنامه گفت: هنرپیشه ای که 34 از او کار کمدی دیده شده به هر فردی گفته شود که اکبر عبدی در نقش یک روحانی بازی کرده می‌خندد ولی این فرد روی عبدی کار کرده و بعد از 34 سال عبدی را جلوه دیگری داده و زمانی که نام فیلم فارسی را به این اثر نسبت می‌دهند این حرفها انسان را اذیت می‌کند.
وی ادامه داد: حتی در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر به ما کلک زدند چرا که "رسوایی" فیلم مردمی بود و به دلیل اینکه تا صبح اکران داشت.
"عبدی" افزود: کسانی که به فیلم انتقاد می‌کنند چرا فیلمی نیم سازند که روی "مسعود ده نمکی" را کم کنند.
"عبدی" بیان کرد: منتقدان بدلیل عقده که نمی‌توانند در سینما بیایند این حرفها را بیان می‌‌کنند این منتقدان چلوخورشت قیمه می خورند و فیلمی را که ندیده را قضاوت می‌کنند.
"مسعود ده نمکی" در ادامه اظهار داشت: از دوران نوجوانی به بازی های اکبر عبدی علاقه مند بودم و زمان انتخاب وی برای این نقش خیلی ها می‌گفتند این انتخاب یک ریسک است ولی حتی روحانیون پس از  تماشای این اثر اظهار کردند گویا اکبر عبدی صد سال روحانی بوده است.
وی بیان کرد: منتقد نباید از جانب مردم حرف بزند و باید با ملاک های سینمایی فیلم را نقد کند نقد زمانی که با حفظ حرمت باشد دلنشین می شود.

*اهدای جایزه به "فرخ نژاد" بدلیل توانایی او در بازی نبود
"ده نمکی" ادامه داد: منتقدانی هستند که به نان شب خود محتاج هستند ولی قلم خود را هرگز نمی فروشند.
وی عنوان کرد: اثر دینی را با سلایق شخصی نمی‌توان نقد کرد هدف "رسوایی" و سه گانه اخراجی ها جدا کردن دینداری کاسب کارانه و دینداری واقعی است.
وی تصریح کرد: زمانی که فیلمی با اذان شروع و به پایان می رسد و صدتا دیالوگ دینی در آن آورده شده ولی مردم با آن ارتباط برقرار می‌کنند نشان از آن دارد که مردم نه با دین و دینداری بلکه با ریاکاری مشکل دارند و مخالفان این اثر بخشی از همین دسته هستند.
"اکبر عبدی" در ادامه گفتگوی تلفنی خود با  این برنامه در خصوص جایزه گرفتن خود در جشنواره اظهار داشت: کسب سیمرغ نوبتی است و باید از قبل زنبیل می گذاشتیم به "فرخ نژاد" سبک این سیمرغ را تبریک گفته ولی او خیلی فیلم های دیگری را بازی کرده بود که باید از آنها جایزه می‌گرفت.
وی در این باره تصریح کرد: "فرخ نژاد" در این اثر کاری انجام نداده بود ولی به دلیل اینکه پولی از فارابی خرج شده بود  این جایزه را دادند که این هزینه بی جهت خرج نشده باشد.
"عبدی" در پایان خطاب به "مسعود ده نمکی" که مهمان برنامه بود خاطرنشان کرد: مسعود جان امسال چه کسی را با ساخت اثرت می‌ خواهی بچزانی به نظر من چند سالی فیلم نساز.
"ده نمکی" ادامه داد: لقب فیلم فارسی اصلاح منطقی نیست سینماداری سه وجه صنعت، هنر و رسانه است و هنرمند باید این مفاهیم را برای مردم معنادار کند.
وی افزود: مردم ما مردمی بسیار هوشمند هستند و اگر حرفی برای شنیدن آنها داشته باشیم اثرت را خواهند دید.
"ده نمکی" بیان کرد: هم اکنون می‌گویند مردم ما دین گریز هستند اگر حرفی دینی زده شود و مردم پای آن حرف دینی بگریند نشان از آن دارد که مردم ما دین گریز نیستند.
وی ادامه داد: ما نسبت به مردم دین گریز مسئولیت داریم و اول باید دست آنها را نه مچ آنها را گرفت.
"ده نمی" اظهار داشت: "رسوایی" اثری نیست که با سفارش افراد مسئول ساخته شده باشد بلکه سعی دارد مخاطب را جایی ببرد که حرف فطری همه مردم در آن باشد./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.