سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خواب نامنظم تاثیر قابل ملاحظه ای در سوء تغذیه دارد

يک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: بدخوابی و خواب نامنظم، با ایجاد عادات بد غذایی و تحرک و فعالیت بدنی کم، تاثیر قابل ملاحظه ای در سوء تغذیه دارد.

سجاد محمدزاده، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: کم خوابی، بدخوابی و خواب نامنظم مشکلی شایع در بین افراد جامعه است که موجب بروز مشکلات جسمی و روحی - روانی زیادی می شود.

وی افزود: در ایام تعطیلات به ویژه در روزهای تعطیل ابتدای سال، اغلب افراد دیرتر از زمان معمول به خواب رفته و در نتیجه صبح ها دیر از خواب بیدار می شوند که این موضوع روی عادات غذایی تاثیر منفی می‌گذارد.

محمدزاده با بیان اینکه در ایام عید خواب شبانه دستخوش تغییرات نامناسبی میشود تاکید کرد: بسیاری از افراد تا ساعات پایانی شب مشغول خوردن انواع تنقلات، شیرینی ها و.. می شوند و صبح ها نیز به دلیل برخواستن دیرهنگام از خواب، عملا وعده صبحانه خود را حذف می‌کنند.

وی تصریح کرد: همین بدخوابی ها و خواب نامنظم، با ایجاد عادات بد غذایی و تحرک و فعالیت بدنی کم، تاثیر قابل ملاحظه ای در سوء تغذیه دارد.

محمدزاده یادآور شد: علاوه بر سوء تغذیه، مشکلات و اختلالات دیگری مانند چاقی و اضافه وزن نیز در نتیجه خواب نامنظم و عادات بدغذایی و همچنین کم تحرکی در ایام عید و تعطیلات بروز می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در ایام تعطیلات عید، نباید تغییر خاصی در الگوهای خواب و  عادات غذایی داد و اگر قرار است تغییری در این الگو ها و عادات صورت گیرد، باید در جهت کمک به سلامتی و تندرستی جسمی و روحی - روانی باشد./ح

برچسب ها: خواب ، تغذیه ، تحرک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.