سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر علوم تحقیقات و فناوری:

وجود 26 دانشگاه تک جنسیتی در کشور/ ارتقا نمرات دانشجویان در دانشگاه های تک جنسیتی

هم اکنون 26 دانشگاه تک جنسیتی در استان های مختلف کشور وجود دارد که این امر ارتقاء نمرات و معدل دانشجویان را در پی داشته است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛ کامران دانشجو، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در خصوص ارتقاء جایگاه علمی دانشگاه های کشور و ضرورت اسلامی شدن دانشگاه ها گفت: در خصوص اسلامی شدن دانشگاه ها باید بگویم که یکی از فعالیت هایی که از همان ابتدا در اولویت قرار داده بودم اسلامی کردن دانشگاه ها بوده چنانچه در همان ابتدا این برنامه را به مجلس ارائه و بعد از تایید مجلس خود را متعهد کردم که آن را انجام دهم.

وی افزود: مشکل اصلی دانشگاه های ما در 80 سال پیش این بوده که در زمان رضاشاه عده ای در دانشگاه های غرب مشغول تحصیل بوده اند که بعد اتمام تحصیلات دانشگاه ها غرب را به شکل ماهوی داخل کشور کپی کرده اند چنانچه در آن زمان ما دانشگاه بومی در کشور نداشته ایم البته بعد از انقلاب بیان کردند که انقلاب فرهنگی تشکیل می شود اما ماهیت عوض نشد.

دانشجو تصریح کرد: در خصوص سرفصل دروس علوم انسانی باشد بگویم که این سرفصل ها باید تغییر پیدا کند چرا که انسانی که در اسلام از آن یاد شده تمام منابع آن بر اساس انسان مادی نیست.

وی اظهار داشت: چنانچه در راستای این برنامه و در انقلاب فرهنگی شورای تحول به ریاست حداد عادل مشغول فعالیت شد تاکنون 3 هزار و 400 سرفصل دروس علوم انسانی تغییر کرده که تا پایان سال 91، به 4 هزار سرفصل می رسد بنابراین اگر قرار است دانشگاه اسلامی باشد باید ماهیت، شکل و ظاهر و مناسبات آن هم اسلامی و بر اساس احکام و شرع اسلام باشد.

دانشجو در ادامه به دانشگاه های تک جنسیتی اشاره کرد و گفت: البته باید دانشجو و اساتید نیز شکل و پوشش اسلامی داشته باشند چنانچه در قبل و بعد از انقلاب تنها یک دانشگاه الزهرا به عنوان دانشگاه تک جنسیتی در استان های مختلف از جمله البرز، آذربایجان شرقی، رفسنجان و خراسان شمالی و البته سایر استان ها نیز وجود دارد که از این 26 دانشگاه 11دانشگاه دخترانه و 5 دانشگاه پسرانه تک جنسیتی از میان دانشگاه های دولتی و 10 دانشگاه غیرانتفاعی دخترانه و پسرانه تک جنسیتی در کشور وجود دارد.

وی در خصوص نتایج تاسیس دانشگاه های تک جنسیتی اظهار داشت: هم اکنون تعداد دانشجوهای مشروط در این دانشگاه ها نسبت به سایر دانشگاه ها بسیار کمتر است، معدل دانشجویان در دانشگاه های تک جنسیتی و نمرات دانشجویان ارتقاء داشته است که البته این امر از اثرات مثبت دانشگاه های تک جنسیتی در کشور است./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.