سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر نفت :

"قطع واردات بنزین در آینده نزدیک"/ راه اندازی "پالایشگاه های لاوان، تبریز، اصفهان" تا خرداد سال آینده

معاون وزیر نفت از افتتاح فازهای جدید پالایشگاه های تبریز، لاوان، اصفهان و بندرعباس در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: با افتتاح این پروژه ها کل واردات بنزین کشور قطع خواهد شد.

علیرضا ضیغمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مزیت های هدفمندی یارانه ها در مصرف بنزین افزود: این میزان از 73.5 میلیون لیتر در سال 85 به 61.22 در سال 89 کاهش پیدا کرد.

وی از افتتاح فازهای جدید پالایشگاه های تبریز، لاوان، اصفهان و بندرعباس در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: با افتتاح این پروژه ها کل واردات بنزین کشور قطع خواهد شد و رقم تولید بنزین به 70 میلیون لیتر خواهد رسید.

ضیغمی با بیان اینکه در سال جاری معادل 60 میلیارد لیتر سوخت به نیروگاه ها تعلق گرفت اظهارداشت: با همه مشکلاتی که در این زمینه وجود داشت اجازه ندادیم یک لحظه سوخت نیروگاههای کشور قطع و برای کشور مشکل ایجاد شود.

معاون وزیر نفت همچنین با اشاره به میزان افزایش تولید بنزین در پالایشگاه شازند از هشت میلیون به 16 میلیون لیتر افزود: با راه اندازی این بنزین که مطابق با استاندارهای جهان و اروپاست توانستیم بنزین با کیفیت تولید کنیم.

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فراروده های نفتی ایران، اعتبارات این طرح را چهار هزار و 300 میلیاردتومان برشمرد و گفت: با افتتاح این واحد گوگرد تولیدی پالایشگاه از 300 تن به 1350 تن رسیده است و تا 2400 تن هم خواهد رسید.

معاون وزیر نفت نیروی انسانی به کار گرفته شده پاالایشگاه را در طرح توسعه و به ثمر نشستن واحد بنزین سازی 100 میلیون نفر ساعت عنوان کرد و گفت: 67 درصد اشتغال ایجاد شده از استان مرکزی و 23 درصد مابقی آن از سایر استانها تامین شده است. 

وی با تاکید براینکه تا نیمه سال آینده 52 میلیون لیتر بنزین یورو 4 و 5 ، 18 میلیون لیتر بنزین معمولی، 30 میلیون لیتر نفت و گاز تولید می شود خاطر نشان کرد: تا پایان سال 94 این رقم به 77 میلیون لیتر بنزین یورو 4 و 5  و 2.8 میلیون لیتر بنزین معمولی در پالایشگاه های موجود با اجرای طرح توسعه پالایشگاه آبادان و ارتقای کیفیت پالایشگاه اصفهان خواهد رسید.
 
ضیغمی با اشاره به اینکه گستاره خلیج فارس" تا پایان برنامه پنجم توسعه در مدار سرویس قرار خواهد گرفت اظهار داشت: 35 میلیون لیتر بنزین یورو 5 به بالا تا یورو 7 در این پالایشگاه تولید خواهد شد ستاره خلیج فارس با اعتبار 3.07 میلیارد یورو توسط بخش خصوصی در حال انجام است و پیشرفت این طرح 63 درصد است.
 
وی خاطرنشان کرد: تمام تجهیزات این پروژه سفارش داده شده و بخش عمده ای نیز در حال ساخت است خوراک این طرح معیانات ترش از عسلویه که 360 هزار بشکه است و تا پایان سال 92 قسمتی از این طرح راه اندازی می شود و تا پایان برنامه پنجم توسعه 35 میلیون لیتر بنزین با اکتان بالای 95 و 15 میلیون لیتر بنزین یورو 5 تولید خواهد شد.

معاون وزیر نفت از راه اندازی پالایشگاه های لاوان، تبریز، اصفهان که تا خرداد سال آینده خبر داد وگفت: با افتتاح این پروژه ها  مجموع تولیدات بنزین کشور به عدد 52 میلیون لیتر خواهد رسید./ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.