سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باحضور محمود احمدی‌نژاد در اراک صورت گرفت:

قرارگرفتن بزرگترین غول پالایشگاهی جهان،در مدار سرویس/افزایش روزانه بیش از 8 میلیون لیتر بنزین با استاندارد "یورو 5 "به ظرفیت تولیدکشور

با بهره برداری از این مجتمع روزانه بیش از 8 میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو 5 به ظرفیت تولید بنزین این پالایشگاه افزوده می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، طرح توسعه پالایشگاه نفت شازند اراک امروز با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری به طور رسمی در مدار بهره برداری قرار گرفت.

براساس این گزارش با بهره برداری از این مجتمع روزانه بیش از 8 میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو 5 به ظرفیت تولید بنزین این پالایشگاه افزوده می شود و توان تولید بنزین این پالایشگاه را به روزانه 16 میلیون لیتر بنزین باکیفیت افزایش می دهد.

همچنین با بهره برداری از این طرح ظرفیت پالایش نفت در این پالایشگاه به 250 هزار بشکه در روز می رسد که پیش بینی می شود به زودی با اجرای برخی از پروژه های تکمیلی ظرفیت پالایش نفت در پالایشگاه شازند به 300 هزار بشکه در روز افزایش یابد.

براساس این گزارش واحد RFCC پالایشگاه امام خمینی شازند گفت: این واحد بزر‌گ‌ترین برج تقطیری در منطقه و منحصر به فرد است که تاکنون نمونه‌ی آن در ایران و منطقه وجود نداشته است. هم‌چنین خوراک این واحد پالایشگاهی مازوت و خروجی آن بنزین با استاندارد یورو 4 است.

با تولیدی‌شدن آخرین طرح پالایشگاهی امام خمینی تولید بنزین کشور به 61 میلیون لیتر در روز افزایش خواهد یافت و تقریبا با مصرف برابر خواهد شد.

طبق این گزارش با بهره‎برداری از این طرح، روزانه 75 هزار بشکه مازوت به بنزین تبدیل می‌شود در حالی که در آمریکا، چین و کره جنوبی با تکنولوژی آمریکایی در هر روز 30 هزار بشکه مازوت به بنزین تبدیل می‌شود.

همچنین علاوه بر بنزین، گوگرد گرانول، اتیلن و 2 هزار تن LPG نیزتولید می شود.

قبلا مازوت را با قیمت پایین خام فروشی می‌کردیم، اما پس از تحریم با تلاش متخصصان ایران اسلامی و دست یابی به فناوری تبدیل مازوت به بنزین با کیفیت، هم می‌توانیم محصولات آن را صادر کنیم و هم توان صادرات خدمات مهندسی و فناوری آن به سایر کشورها را داریم.

کار ساخت، حمل و نقل، نصب، راه اندازی و تست بسیاری از تجهیزات پالایشگاه امام خمینی(ره)، در استان مرکزی و توسط دو شرکت ماشین سازی و آذر آب اراک انجام شد.

گوگرد زدایی در پالایشگاه امام خمینی(ره) از حدود 50 تن در روز به 650 تن رسیده است، لذا تبدیل مازوت به بنزین نه تنها آلودگی ندارد بلکه با این کار در کاهش آلودگی هوا نیز بسیار موثر است و حدود 2 ماه است که در شهر اراک بنزین و نفت گاز یورو 4 مصرف می‌شود.

گفتنی است از سال 49 تا سال 87 بیش از 24 هزار میلیارد دلار سرمایه گذاری صورت گرفته است در حالی که در 4 سال اخیر این رقم 16 میلیارد دلار بوده است./ر
برچسب ها: بنزین ، تولید ، ظرفیت ، مدار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.