استاندار استان مرکزی گفت: شش طرح عمرانی و اقتصادی امروز با حضور رییس جمهور در این استان به بهره برداری می رسد.

شعبانی فرد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، افزود: این طرح ها شامل واحد های مسکن مهر، توسعه پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند ، کنار گذر شمالی اراک و سه زیر گذر و رو گذر در این شهر است.
وی اظهار کرد: طرح توسعه پالایشگاه امام خمیمی ( ره ) شازند ظرفیت تولید روزانه 16 میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو چهار و پنج و دو هزار تن ال پی جی و اتیلن را دارد.
استاندار استان مرکزی توضیح داد: این طرح با توان تبدیل 75 هزار بشکه مازوت به بنزین در روز از جمله طرح هایی است که با فکر، ایده و تلاش دانشمندان جوان ایرانی احداث و بسیاری از قطعات آن در کارخانه های ماشین سازی و آذر آب اراک ساخته شده است. .
شعبانی فرد ادامه داد: 43 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری این طرح از منابع داخلی تامین شده است.
وی عنوان کرد: با بهره برداری از این طرح عظیم ملی، علاوه بر تامین نیاز داخلی زمینه صادارت مواد نفتی هم فراهم می شود که این امر نشان دهنده شکست تحریم های دشمنان است.
شعبانی فرد اضافه کرد: با بهره برداری از این طرح کشور به لحاظ تولیدات استاندارد به خودکفایی رسیده و نیازی به واردات در این زمینه ندارد.
استاندارمرکزی در بخش دیگری سخنانش افزود: چهار هزار و 480 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت 11 هزار و 200 واحد مسکن مهر در استان سرمایه گذاری شده که به صورت نمادین در اراک با حضور رییس جمهور به بهره برداری می رسد.
وی بیان کرد: کنارگذر شمالی شهر اراک نیز با اعتبار 520 میلیارد ریال احداث شده و تاثیر به سزایی در کاهش آلودگی و روان شدن تردد دارد.
وی اضافه کرد: تقاطع های غیر هم سطح انقلاب ، محیط زیست و بسیج نیز که در سفر دکتر احمدی نژاد به بهره برداری می رسند، تاثیر به سزایی در روان شدن ترافیک و کاهش آلودگی هوا دارند.
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون میزان سرمایه گذاری در استان 16 میلیارد دلار است که رشد قابل توجهی نسبت به سال های گذشته داشته و این مهم مرهون تلاش تولیدکنندگان و مهندسان جوان است.
استاندار استان مرکزی در خصوص عملیات اجرایی راه آهن اراک و تجهیز آن به قطار های تندرو نیز گفت: عملیات اجرایی این طرح اوایل سال آینده آغاز می شود که تحول بزرگی در صنعت ریلی استان ایجاد خواهد کرد.
شعبانی فرد گفت: انتقال تجهیزات آندسازی کارخانه آلومینیوم اراک به شهرک صنعتی خیرآباد نیز تا دو ماه آینده عملیاتی می شود که علاوه بر کاهش آلودگی در خصوص ساماندهی صنایع آلاینده نیز موثر است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.