سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز طرح سفرهاي نوروزي در روز 24 اسفند

رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي کشور از آغاز طرح سفرهاي نوروزي در روز 24 اسفند خبر داد و گفت: اين طرح تا 15 فروردين اجرا مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگارا، شهريار افندي زاده گفت: امسال ظرفيت هاي خوبي براي جابجايي مسافر تا 50 ميليون نفر سفر ظرفيت سازي شده است که اميدواريم شهروندان سفر نوروزي پرخاطره و خوش خاطره داشته باشند.
افندي زاده گفت : در ايام نوروز اتوبوس هاي ويژه (VIP) ناوگان اتوبوسراني بين شهري افزايش مي يابد و در نوروز امسال 7 هزار دستگاه از ان در خدمت هموطنان خواهد بود.
وي افزود: با توزيع برگه هاي نظرسنجي از مسافران در کيفيت خدمات رساني در ناوگان اتوبوسراني و همچنين سواري هاي بين شهري و ميني بوس ها نظارت مي کنيم که در رتبه بندي شرکت هاي مسافربري هم تاثير دارد.
رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي از توسعه سامانه هاي هوشمند و مركز مديريت راه ها با شعار ايمني و كاهش تصادف ها در نرووز امسال خبر داد و گفت : سامانه هاي  اطلاع رساني گويا 141 و سامانه پيامك 1000141 و همچنين سايت اينترنتي www.141.ir از  اين تمهيدات است.
افندي زاده همچنين خدمات  دوربين تصويربرداري و دستگاه هاي تردد شمار براي ارائه اطلاعات به روز در سازمان راهداري را مهم دانست.
افندي زاده افزود: سامانه 141 و 1000141 در طرح نوروزي هم به طور شبانه روز درباره تردد در جاده ها و اخبار مسافرت ها اطلاع رساني خواهد کرد.
وي گفت: 11 هزار راهدار در قالب هزار و 400 گروه فعال خواهند بود و 640 راهدارخانه هم به سالن هاي خدمات رساني ويژه مسافران نوروزي مجهز شده است.
افندي زاده افزود: کنترل محسوس و نامحسوس هم ادامه خواهد داشت تا ابتداي طرح سفرهاي نوروزي براي آسفالت کامل جاده ها نيز اقدام خواهيم کرد.
رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي کشور اعلام کرد : مرکز مديريت راهها در همه استان ها تا پايان سال کامل مي شود.
افندي زاده افزود : هموطنان قبل از سفر از طريق سامانه گوياي 141، از آخرين اطلاعات وضع راه هاي کشور مطلع شوند.
وي گفت: مراكز مديريت راه هاي استانها، اطلاعات مربوط به انسداد راه ها و آخرين وضع جاده ها در خصوص ترافيك و تردد را ثبت و به مركز مديريت راه هاي کشور ارسال مي کنند که در اختيار شهروندان قرار مي گيرد.
در طرح نوروزي پارسال 44 ميليون و 190 هزار مسافر از طريق حمل و نقل عمومي جاده اي جابجا شدند./س
برچسب ها: طرح ، سفر ، نوروزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.