مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات سازمان راهداری خراسان رضوی گفت : سیستم مدیریت تردد از پایانه‌های مرزی تحت وب به صورت آزمایشی در پایانه‎ سرخس افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد فرامرز مداح  در نشست خبری با موضوع افتتاح آزمایشی سیستم مدیریت تردد از پایانه‌های مرزی تحت وب در پایانه مرزی سرخس اظهار کرد: خراسانرضوی در «IT» و «ITS» پیشرو سایر استان‌های کشور است و به لحاظ بار و ترانزیت نیز گستردگی ویژه‌ای دارد.

وی بیان کرد: این درست است که اجرای سیستم مدیریت تردد از پایانه‌های مرزی تحت وب برای اولین بار نیست، اما ویژگی متفاوت سیتم‌های جدید این است که اگر اتفاقی برای شبکه پیش بیاید، این سیستم به طور خودکار تمامی داده‌ها را ثبت می‌کند و در حقیقت ما به راحتی می‌توانیم تردد کامیون‌ها را کنترل کنیم.

مداح یادآور شد: در سال 91 طی 11 ماه در استان خراسانرضوی 2 میلیون و 152 هزار تن صادرات صورت گرفته است و 37 درصد از صادرات کشور را به خود اختصاص داده است، این نشان دهنده اهمیت پایانه‌های مرزی استان خراسان‏رضوی است.

وی افزود: همچنین در کل کشور در سال 91 طی 11 ماه اخیر 10 میلیون و 520 هزار و 474 تن ترانزیت صورت گرفته شامل 1 میلیون و 421 هزار و 472 تن واردات و 6 میلیون و 297 هزار و 305 تن صادرات.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات سازمان راهداری و حمل ونقل جادهای کشور  تصریح کرد: به دلیل نیازهای جدیدی که پیش آمده بود و بحث ارتباطی، نیاز داشتیم که سیستم جدیدی را راه‌اندازی کنیم و سیستمی پیشرفته‌تر از سیستم قبل داشته باشیم.

مداح افزود: سیستم قبلی ما تحت «DOS» بود و در آن ارتباط بین مرزها هیچ‌گونه تعریفی نشده بود، اما امروز شرایط شبکه و شرایط ارتباطی نسبت به سال‌های اخیر خیلی بهتر شده است و می‌توان حرکت کرد به سمت سیستم‌هایی که کاملا تحت وب هستند.

وی بیان کرد: این سایت کاملا تخصصی است و مربوط به سازمان راه‌داری و حمل و نقل جاده‌ای است و می‌تواند تبادل داده‌ای با سازمان‌های نظارتی داشته باشد، به طور مثال می‌تواند تبادل اطلاعات با گمرک داشته و اطلاعات حمل و نقلی را به آنها بدهیم.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‏ای کشور  خاطرنشان کرد: این سیستم حداکثر تا 15 اردیبهشت 92 در تمام کشور راه‌اندازی می‌شود و بحث هزینه‌های استانی فراهم شده و اگر حدود 40 تا 50 میلیون دیگر فراهم شود، مشکلات سخت‌افزاری تمام سیستم‌های ما در پایانه‌های مرزی حل می‌شود، بحث نیروی انسانی که شاید مهمترین موضوع است را هم پیش‌بینی کرده‌ایم و آموزش‌های لازم را در مورد سیستم‌های جدید را به آنها میدهیم.

وی یادآور شد: دوربین‌های کنترل سرعت و پلاک‌خوان مورد نیاز در اماکن مشخص شده نصب شده است و توسط این دوربین‌ها کنترل‌های لازم صورت می‌گیرد؛ به طور مثال میزان سرعت، زمان و حتی مسیر مجاز راننده کنترل می‌شود، لازم به ذکر است که همیشه بحث کنترل مطرح نیست و گاهی بحث کمک و رفع مشکلات بوجود آمده نیز هست/

 

 

برچسب ها: افتتاح ، سیستم ، مدیریت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.