سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یادداشت/

چالش‌ها و راه گريز از فردمحوري در انتخابات

جمع محوری در فعاليتهاي سياسي درصد خطا در عملکرد افراد را پايين مي‌آورد و احتمال دست یابی به تصمیمات مورد نظر را با ضريب اطمينان بالا بيشتر مي‌کند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، حرکت بر مدار افراد و شخصیت‌ها و نزاع‌های بین فردی در مجموعه کار سیاسی سبب به هدر رفتن  ظرفیت‌های موجود برای بستر‌های "برنامه محوری" و کار جمعی در هنگامه انتخابات به  ویژه انتخاب ریاست جمهوری خواهد شد، که تخریب هایی را مانند عدم تمرکز بر برنامه‌ها، ناامنی روانی – سیاسی در جامعه را به همراه دارد.
 
"محسن کوهکن"  عضو شوراي مرکزي جبهه پيروان خط امام و رهبري
طي يادداشتي که به صورت اختصاصي در اختيار باشگاه خبرنگاران قرار داده است؛ به بحث چالش‌ها و  راه گريز از فرد محوري در انتخابات پرداخته است.

متن يادداشت به شرح زیر است:

با توجه به اينکه انتخابات يک مقوله سياسي و جمعی است؛ لازمه آن شور و مشورت و توجه به نظر جمع است، جمع‌گرایی در فعاليتهاي سياسي درصد خطا در عملکرد افراد را پايين مي‌آورد و احتمال دست‌یابی به تصمیمات  مورد نظر را با ضريب اطمينان  ان را بیشتر می‌کند.

نفس اين که در فعاليتهاي سياسي مجموعه‌هاي هم فکر درصدد تشکيل حزب و گروه و سازمان برمي‌آيند اين است که يک کار سياسي مانند انتخابات نمي‌تواند به صورت فردي و انفرادي با اتکا به نظرات يک نفر به سرانجام برسد.

لذا با نگاه کارشناسانه به انتخابات گذشته مي‌توانيم دريابيم ميزان خبط و خطا در برهه‌هايي از انتخابات  بالا بوده که افراد اعم از نامزدهاي انتخاباتي اطرافيان و حاميان آن‌ها به يکه تازي پرداختند که متعاقبا دچار شکست‌و  تحمیل هزینه‌هایی به نظام شده‌اند.

تک‌محوري يک اشکال ساختاري در جامعه ايران است که متاسفانه کار گروهي کمتر در چارچوب و سازوکار و قواعد کار جمعي پذيرفته شده است بدين سبب هميشه از اين نقطه آسيب‌هاي فراواني ديده‌ايم.

با توجه به اين که سياست امر پيچيده‌اي است و يک ذهن دوار نمي‌تواند به تمام رموز کاري مسلط باشد بنابراين  کسانی که به تک محوری تمایل دارند، بايد در چنين صحنه‌هايي از قبل شکست را براي خود پيش‌بيني کنند؛ به حکم عقل و منطق بايد از کار انفرادي دوري کنيم و در ارتباط با انتخابات سال آينده نکته‌اي که نامزدها بايد به آن توجه کنند اين است که از رفتار پيشينيان به ويژه کاندیداهای سال 88 درس بگيرند و با روي آوردن به جمع گرايي نظم بازي و ارزش‌هاي نظام و جامعه را براي جلب آراي مردم در نظر داشته باشند.

نامزدهاي انتخابات پيش رو بايد به گونه‌اي رفتار کنند که خود را در پيشگاه الهي بدانند و تقوا پيشه کنند تا آيندگان تحليل درست و منطق از اعمال آن‌ها ارائه دهند با کار جمعی و برنامه محری از  تمرکز قدرت  و خنثی سازی نیرو‌های کار آمد جلو گیری کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: انتخابات ، احزاب ، چالش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.