سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخریب بنیاد خانواده و نقش زن در جامعه هدف اصلی سینمای هالیودی

تخریب بنیان خانواده و جایگاه زن در جامعه و خانواده از اهداف فیلم های هالیوودی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، مهدی کاوندی متخصص سینما در نشست علمی تخصصی دیپلماسی هالیود، جنگ نرم سینمایی و پروژه آرگو امروز 21 اسفند ماه سال جاری در پژوهشگاه فرهنگ و معاوف اسلامی افزود: بعد از اهدای جایزه ی فیلم اسکار و فیلم آرگو این با نگرش های مختلفی مواجه شد.
وي ادامه داد: به عنوان مثال سوال های متفاوتی در اذهان جامعه ی سینمایی و عموم مردم در خصوص سیاسی بودن یا نبودن جایزه ی اسکار به این فیلم یا سیاسی بودن یا نبودن محتوای این فیلم پیش آمد.
كاوندي گفت: برخی اعتقاد دارند فیلم آرگو توسط کارگردانان هنری تایید شده سیاسی نیست و برخی برخلاف این اعتقاد را دارند اما آنچه حائز اهمیت است توجه به منافع ملی کشورهای غربی و تضعیف روز افزون فرهنگ ایرانی اسلامی که ما نیز در عرصه ی سینمایی باید به سمت پویایی حرکت کنیم. 
کاوندی در ادامه اظهار داشت: هویت اجتماعی خانواده و زن مسلمان در بسیاری از فیلم های هالیودی در تیررس هدف بوده است که این مطلوب ما نیست و ما باید به تقویت عرصه ی سینمایی کشور در معقوله ی توانمندی زنان جامعه ی اسلامی باشیم.
وی گفت: در ده سال اخیر شاهد بودیم که تمامی فیلم هایی که جایزه ی اسکار گرفتند به نوعی هویت و موقعیت استراتژیک آمریکا را تقویت کرده اند اما آنچه در فیلم آرگو حائز اهمیت است این است که بدانیم بسیاری از منتقدین بر این باورند که اعتبار تاریخی ایران به دروغ نمایش داده شده و با واقعیت تطبیق ندارد./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.