برنده سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر گفت: بوشهر از استان‌های برتر فیلمسازی است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،رامتین بالف برنده سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ساخت این فیلم مستند را از سال 89 آغاز و سه سال به طول انجامید که موضوع آن به دو رودخانه مند و حله در شرق و غرب استان بوشهر مربوط می‌شود که به بررسی حیات وحش، پرندگان، حرکت لاک‌پشت‌ها در زیر آب و .... پرداخته‌ایم.

وی با اشاره به نمایش طبیعت زیبا و بکر و پوشش گیاهی حواشی این رودخانه‌ها، افزود:‌ میراث طبیعی و فرهنگی استان بوشهر و دو رودخانه مند و حله را در این فیلم به صویر کشیده‌ایم.

برنده سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر در ارتباط با ایده اولیه برای ساخت این فیلم مستند نیز گفت: از 10 سال پیش در اندیشه ساخت این مستند بودم و تلاش کردم طبیعت بی‌جان که دستخوش زیاده‌خواهی‌ها شده بود را به تصویر بکشم.

وی مبلغ قرارداد اولیه این فیلم مستند را 500 هزار تومان برای هر دقیقه به میزان 120 دقیقه عنوان کرد و افزود: در حالی زمان این فیلم به 70 دقیقه در جشنواره سینما حقیقت و 65 دقیقه در جشنواره فیلم فجر کاهش یافت که بسیاری از فیلم‌سازان ساخت این فیلم‌ها را در تهران با هزینه کمتر از چهار تا پنج میلیون تومان فاجعه می‌دانند.

بالف با اشاره به دیدگاه برخی از صاحب‌نظران در مورد این فیلم مستند اشاره کرد وافزود: بسیاری عقیده داشتند که رودخانه‌های لیان تحولی در سینمای مستند و بخش حیات وحش سینمای مستند بود و وقتی فیلم به هیئت داوران رسید آنان بدون شک رودخانه‌های لیان را برترین فیلم می‌دانستند و توانست کاندید تمام جوایزهم شود.

وی از اکران عمومی این فیلم در سینما بهمن بوشهر خبر داد و اضافه کرد: تماشاگران جشنواره فجر امسال استقبال بسیار خوبی از آثار هنرمندان بوشهری داشتند و دو فیلم "رودخانه‌های لیان" و "تنهای تنهای تنها" با استقبال خونب مخاطب روبرو شد و فیلم رودخانه‌های لیان به دلیل نداشتن صدا و احترام به شعور مخاطب توسط هیئت داوران به خوبی تحسین شد.

برنده سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر خشکسالی سال‌های اخیر استان بوشهر را به عنوان یکی از مشکلات این مستند عنوان کرد و افزود:‌ برای تهیه 70 دقیقه منتخب، 9 هزار دقیقه فیلم داشتیم که انتخاب 70 دقیقه کار سختی بود.

وی از رایزنی برای انتخاب موسیقی این فیلم در تهران خبر داد و اضافه کرد: پس از ساخت موسیقی و صداگذاری این اثر را برای جشنواره‌های خارجی اماده خواهیم کرد.

بالف در ادامه به موفقیت‌های هنرمندان بوشهری در ساخت آثار ارزشمند اشاره کرد و خاطرنشان ساخت:‌هنرمندئان بوشهری در جشنواره‌های مختلف عناوین مختلفی را کسب کرده‌اند که باید سینمایی لیانوود نیز در کنار سینمای هالیوود و بالیود ساخته شود(لیان نام قدیم بوشهر است)./ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.