سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خباز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

استکبار جهاني به اين انتخابات دل بسته است/تماشاچي بودن در قاموس اصلاح‌طلبان نيست

عضو حزب اعتماد ملي گفت: تماشاچي بودن در قاموس اصلاح‌طلبان نيست و بايد در انتخابات حضوري مستمر داشته باشند و براي رسيدن به اين هدف قوي‌ترين نيرو را به صحنه آورند.

"محمدرضا خباز" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات رياست جمهوري يازدهم، اظهار داشت: اصلاح‌طلبان  جرياني در درون نظام‌ هستند و  حدود 8 سال دو قوه مقننه و مجريه را اداره کرده‌اند و در دولت‌هايي همچون سازندگي نيز نقش موثري داشتند بنابراين بايد در يازدهمين انتخابات رياست‌جمهوري حضور فعالي داشته باشند.  
    
عضو حزب اعتماد ملي با بيان اينکه اين بار شرايط انتخابات در کشور متفاوت است، گفت: انتخابات هميشه مهم بوده اما يازدهمين انتخابات رياست جمهوري مهم‌تر است چرا كه استکبار جهاني به اين انتخابات دل بسته است و به زعم آن‌ها مردم در انتخابات كمتر شرکت مي‌کنند.
 
وي در اين باره افزود: علاقه‌مندان به نظام که اکثريت مردم را تشکيل مي‌دهند به حضور حداکثري علاقه‌مند  هستند و در اين شرايط جريان اصلاح‌طلبي نمي‌تواند تماشاچي باشد.  
 
خباز با اشاره به اين که تماشاچي بودن در قاموس اصلاح‌طلبان نيست، اظهار داشت: بايد اصلاح‌طلبان حضوري مستمر در انتخابات داشته باشند و براي رسيدن به اين هدف قوي‌ترين نيرو را به صحنه آورند.
 
عضو حزب اعتماد ملي ادامه داد: براساس نظرسنجي و افکارسنجي كه توسط نهادهاي مختلف انجام شده، خاتمي در ميان کانديداهاي مطرح اين دوره از بالاترين راي برخوردار بوده است.
 
وي تصريح كرد: دليل برتري خاتمي در نظرسنجي‌ها اين است که در زمان 8 سال رياست‌جمهوري وي وضعيت اقتصادي مردم به مراتب بهتر از امروز بوده است، توده مردم و نخبگان به اين نتيجه رسيده‌اند که هشت سال ديگر اگر خاتمي کانديدا شود، آب از جوي رفته بازخواهد گشت.  
 
خباز با تاکيد بر اينکه بسياري از اصلاح‌طلبان اعلام کردند در صورتي که خاتمي در انتخابات کانديدا شود آن‌ها همه پشت سر وي قرار خواهند گرفت، گفت: کساني که در دوران رياست‌جمهوري براي اعتدال گرايي به خاتمي انتقاد مي‌کردند امروز به اين نتيجه رسيده‌اند که تندرويي نتيجه‌اي ندارد و اعتدال مشي اسلامي و انقلابي ما است.

عضو حزب اعتماد ملی درباره رفتار دوگانه خاتمی برای ورود به انتخابات اظهار داشت: اگر خاتمی نمی‌پذیرد که به این عرصه ورود پیدا کند دلیل آن است که 8 سال بلاهایی بر سر کشور آمده است که اصلاح این مسئله بسیار دشوار به نظر می‌رسد.

وی با اشاره به شعار مجلس هفتم و دولت نهم مبنی بر اینکه می‌خواهیم ایران را به ژاپن اسلامی تبدیل کنیم، افزود:  از آنجایی که روش معتدل اقتصادی اعمال نشد ما دچار بیماری اقتصاد هلندی شدیم و صنایع و تولیدات  دچار لطمه‌هاي جدی شد و کسی که می‌خواهد این لطمات را جبران کند باید از پشتوانه بزرگ مردمی و مسئولین بهره‌مند باشد.

عضو حزب اعتماد ملي ادامه داد: 8 سالی که خاتمی رئیس جمهور بود از جانب برخی از نهادها و دستگاه‌ها مورد بی مهری‌های فراوانی قرار گرفت.

خباز با بیان اینکه علت عدم حضور رسمی خاتمی در انتخابات این است که خاطرات ناگواری از گذشته دارد، عنوان کرد: اما هرچه پیش می‌رومیم حمایت‌هایی که از جاهای مختلف نسبت به وي می‌شود کم کم خاتمی را برای حضور و رأی آوری در این عرصه امیدوار می‌کند.

وی با اشاره به ضرورت تلاش برای کاهش تحریم‌های اقتصادی اعمال شده علیه کشورمان، اظهار داشت: سیاست تنش‌زدایی که خاتمی در پیش گرفته بود معنایش همین است؛ در زمان خاتمی موفقیت‌های هسته‌ای ما کم نبود اما آنها دلایلی داشتند که این انرژی هسته‌ای تهدید‌هایی را علیه جمهوری اسلامی بوجود آورده است.

خباز در ادامه گفت: بنابراین در شورای امنیت ملی مطرح کردند که خودمان داوطلبانه کار را متوقف کنیم، داوطلبانه بودن این کار به معنای کوتاه آمدن و تعلیق کردن تولید انرژی هسته‌ای نیست.

عضو حزب اعتماد ملی خاطر نشان كرد: معتقدم خاتمی اگر به صحنه بیاید چون روش دیپلماسی اعتدال‌گرا را دنبال مي‌كند، می‌تواند بسیاری از چالش‌هایي را كه در عرصه سیاست خارجی با آن روبرو هستیم،  حل و فصل کند.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.