سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در سال جاری صورت گرفت:

نقل و انتقال ۵ هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی از جابجایی ۵ هزار نفر از دانشجویان شاهد و ایثارگر در یک سال اخیر خبر داد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران مركز روابط عمومي و اطلاع رساني دانشگاه آزاد اسلامي، حسین نصیرزاده در تشریح عملکرد یکساله این اداره با اشاره به توجه فرهاد دانشجو به تفکر بسیجی و ایثارگری در دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: فعالیت های خوب انجام شده در این اداره در سایه توجهات رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوده است.

فرمانده بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه شروع فعالیت ما با توجه به خواسته های رئیس دانشگاه نیازمند تغییر در ساختار گذشته بود بنابراین با هدف توجه به نیروهای شاهد و ایثارگر از جمله اساتید و کارکنان در حوزه های فرهنگی در نخستین قدم ساختار سازمانی را تغییر دادیم.

نصیرزاده افزود: در این راستا  تبدیل ساختار اداره ایثارگران سازمان مرکزی به اداره کل با 4 معاون در دستور کار قرار گرفت و چهار معاونت فرهنگی، اجرایی، آموزشی دانشجویی و امور مناطق در اداره کل  امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی  ایجاد شد.

وی با اشاره به ایجاد دو اداره اساتید و کارکنان، دبیرخانه و کارشناسان به استعداد 22 نفر نیروی انسانی با پست های مصوب در اداره کل  امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی  گفت: معاونت فرهنگی شاخصه اصلی است و وظیفه آن نشر فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه است.

نصیرزاده معاونت اجرایی این اداره را مسئول برنامه ریزی و نظارت دانست و بیان داشت: معاونت آموزشی دانشجویی و امور مناطق در حوزه سازماندهی واحدهای دانشگاهی سراسر کشور ماموریت دارند.

وی به نوع نگاه فرهاد دانشجو و تفکر بسیجی و ایثارگری وی اشاره کرد و اظهار داشت: بعد از تغییر ساختار و تغییر رویکرد در انجام امور جاری ایثارگران و تاکید بر توجه به امور فرهنگی شرایط برای یک حرکت بزرگ در سطح دانشگاه مهیا شد.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: در این راستا با تشکیل ساختار سازمانی در واحدهای دانشگاهی و هماهنگی با اداره کل، ماموریت ها در مسیر تقویت واحدهای دانشگاهی آغاز و توجه به بحث فرهنگی و آموزشی در اولویت ویژه قرار گرفت.

نصیرزاده با بیان اینکه در گذشته فعالیت در واحدها در حد ستاد شاهد و ایثارگر بود، گفت: در ساختار جدید اداره ایثارگران در واحدها شکل گرفت و بعد از بررسی ساختار جدید اداره امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی توسط رئیس دانشگاه و معاونان، تصویب و ابلاغ شد.

فرمانده بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی این ابلاغ را کاری بزرگ برای دانشگاه و شایسته تقدیر دانست و افزود: در ساختار جدید خدمات به ایثارگران تغییر یافت چنانچه در حوزه آموزشی در قدیم تا 25 درصد جانبازی خدمات می گرفتند اما خدمات جامعه ایثارگری گسترده شد و حضور فعال 6ماه در جبهه جامعه هدف هم در حوزه آموزشی مدنظر قرار گرفت.

وی با اشاره به خدمات آموزشی ویژه در اداره امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: با دستورالعمل مصوب رئیس دانشگاه، خدمات به تمامی ایثارگران و خانواده های آنها در جابجایی ها و استفاده از امکانات آموزشی شکل گرفته و ارتقا یافت.

نصیرزاده ایجاد فضای فرهنگی با ماموریت نشر فرهنگ ایثار و شهادت را از دستاوردهای اداره متبوع خود عنوان و تصریح کرد: در کل مجموعه آموزش عالی کشور، دانشگاه آزاد اسلامی جزء بهترین و اولین مجموعه هاست چرا که توانسته ایم سطح ویژه ای را برای جامعه ایثارگری تشکیل دهیم.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه توجه به آموزش و ارتقای سطح علمی ایثارگران در دستور کار ما قرار دارد، گفت: تمام مصوبات دولت و وزارت علوم در دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه دانشجویی مورد توجه ویژه است.

مدیرکل اداره شاهد و امور ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به توجه ویژه فرهاد دانشجو به فعالیت های حوزه اساتید و کارکنان افزود: در سال جدید شاهد تاثیرات حضور اساتید و کارکنان در کنار فعالیت های فرهنگی خواهیم بود.

نصیرزاده از راه اندازی کانون های علمی و فرهنگی مطابق دانشگاه های دولتی خبر داد و اظهار داشت: راه اندازی کانون های علمی و فرهنگی از برکات ساختار جدید است تا فعالیت ها عملیاتی و با توان بیشتری پیگیری شود چنانچه نشست های ویژه با جامعه هدف به صورت فعال در سال آینده برگزار خواهد شد تا از توانمندی ها در حوزه دانشجویی، اساتید و کارکنان برای ارتقای سطح علمی استفاده شود.

وی، ایجاد فضای فرهنگی در کنار فعالیت بسیج و معاونت فرهنگی را از توجهات خاص اداره امور شاهد و ایثارگران دانشگاه دانست و از تقویت ستادهای شاهد و ایثارگر در واحدهای دانشگاهی با تصویب چارت سازمانی جدید و استقلال اداره با جایگاه مصوب خبر داد.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در بحث راه اندازی دفاتر جدید همه مسوولان واحد مطابق نظر رئیس دانشگاه ورود پیدا کرده و دفاتر راه اندازی شده اند که که تصویب این ساختار و شروع فعالیت ها با نظم در امور اداری و سازماندهی ها شایسته تقدیر است.

نصیرزاده با اشاره به اینکه جابجایی دانشجویان در تمامی واحدهای دانشگاهی صورت می گیرد، اظهار داشت: در این یک سال با ساختار جدید توانستیم قدم بلندی در اولین مرحله در حوزه جابجایی فرزندان شاهد و ایثارگر برداریم چنانچه در سال گذشته تعداد 800 نفر جابجایی داشتیم اما با ساختار جدید 5 هزار نفر از دانشجویان شاهد و ایثارگر در این یک سال فعالیت جابجا شدند.

فرمانده بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی از راه اندازی دفاتر فعال و پاسخگو به ایثارگران در واحدهای دانشگاهی خبر داد و گفت: فرهاد دانشجو با جامعه ایثارگران توجه خاصی داشته و بر ارائه خدمات در سطح عالی در دانشگاه آزاد اسلامی تاکید دارد.

مدیرکل اداره شاهد و امور ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه در چارت جدید به حوزه اساتید و کارکنان ایثارگر توجه شده است، افزود: نوع تفکر بسیجی رئیس دانشگاه و توجه خاص وی باعث شد که قدم بلندی را در خدمت رسانی به جامعه دانشگاهی ایثارگران داشته باشیم.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به همکاری خوب مجموعه بنیاد شهید با دانشگاه در تمامی سطوح و کمک آنها در انجام ماموریت ها اشاره کرد و گفت: از آنجایی که به جامعه ایثارگری نگاهی ویژه داشته و ارائه خدمات در سطح عالی مدنظر بوده فعالیت های خوبی انجام شده است.

برچسب ها: دانشجو ، شاهد ، آزاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.