سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعامل بورس انرژي با وزارتخانه هاي نفت و نيرو

قرارداد تامين نقدينگي براي معاملات برق توسط وزارت نيرو و خريد سلف نفتي توسط وزارت نفت و شرکت ملي نفت پذيرش شده است که در بورس انرژي تعامل و همکاري داشته باشند.

شاپور محمدي مديرعامل بورس انرژي، در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، در مورد تعاملات بورس انرژي با شرکت نفت و نيرو گفت: قرارداد تامين نقدينگي براي معاملات برق توسط وزارت نيرو پيگيري مي شود و اميدواريم بتوانيم در آينده نزديک مشکل نقدينگي را در وزارت نيرو حل کرده و در معاملات بورس انرژي برق را داشته باشيم.
وي ادامه داد: با وزارت نيرو مشارکت کارشناسي انجام داديم و مقررات بالادستي وزارت نيرو از جمله بحث هاي مربوط به مديريت شبکه برق، حاکميت دولت و وزارت نيرو در حوزه انتقال برق حفظ خواهد شد و تمامي معاملات با تائيد شبکه انتقال برق قابليت فيزيکي خواهد داشت و به طور کامل مقررات را در حوزه برق با تعاملي که با وزارت نيرو داريم، لحاظ خواهيم کرد.
محمدي در مورد تعامل با شرکت نفت افزود: سلف نفتي را وزارت نفت و شرکت ملي نفت در بورس انرژي پذيرش کرده و قدم بسيار خوب و مثبت بود که اميدواريم در آينده بتوانيم تعامل بيشتري با اين وزارتخانه داشته باشيم.
وي تصريح کرد: در بعضي حوزه ها محدوديت هايي وجود دارد که اين محدوديت ها براي بورس انرژي و تمامي نهادها قابل درک است و از اين جهت که وزارت نفت ممکن است با يک زمانبندي وارد بورس انرژي شود، به اين استراتژي احترام گذاشته و اميدواريم در آينده شاهد محصولات و فرآورده هاي نفتي باشيم و در صورتي که وزارت نفت بتواند استفاده از نفت خام را امکانپذير تلقي کند، در بورس انرژي مي توانيم آن را معامله کنيم./س
برچسب ها: بورس ، انرژی ، نفت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.