سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور راي قطعي عليه متخلفين صيد و شكار و ضرب و جرح محيط بان در استان گيلان

راي بدوي صادرهدرخصوص پرونده ضرب و جرح يكي ازمحيط بانان پارك ملي بوجاق كه درهنگام انجام وظيفه و توقيف سلاح متخلفين ،مجروح و به بيمارستان روانه شده بود درشعبه ششم دادگاه تجديد نظر استان تائيد و قطعي شد.

 به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از سازمان حفاظت محيط زيست ،اين حادثه دردي ماه 1390 به وقوع پيوسته بود كه منجر به زخمي شدن محيط بان مرتضي زبيا چهره ازناحيه پيشاني شده و خبر آن نيز در رسانه هاي گروهي منتشر گرديد. با اين حال محيط بان وظيفه شناس موفق به توقيف سلاح متخلفين كه در حال شكار در پارك ملي بوده اند ، شد و پس از بررسي هاي به عمل آمده سلاح توقيف شده نيزغير مجاز شناخته شد. تحقيقات محلي و شناخت اوليه مامور منجر به شناسايي متخلفين گرديد و به همين دليل شكايتي عليه متخلفين در شعبه يكم دادگاه عمومي لشت نشاءطرح و منجر به محكوميت شان به پرداخت ديه، توقيف سلاح و تاديه جزاي نقدي به نفع صندوق دولت شد.
متعاقب اين حكم متهمين خواهان تجديد نظر در راي صادره شدند كه شعبه ششم دادگاه تجديد نظر استان با تاكيد بر راي اوليه مجموعه مفاد آن را مورد تاييد قرار داد. توضيح اينكه راي مصدور با استناد به مواد 42 و 294، بند ج ماده 295 ، تبصره 2 ماده 302 ، 367 و 480 قانون مجازات اسلامي و ماده 13 قانون شكار و صيد صادر شد .
حفاظت محيط زيست گيلان از همكاري دستگاه قضايي در صدور احكام بازدارنده تقدير و تشكر مي نمايد./ف
 

برچسب ها: صدور ، رای ، متخلف ، گیلان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.